Waar is de bal?! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Waar is de bal?! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Waar is de bal?!

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

26 Augustus 2007 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Ten eerste wil ik iedereen even bedanken voor alle reacties die ik heb gehad op mijn vorige bericht, echt harstikke bedankt! :)

Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben ondertussen alweer twee weken in San Miguel en het is alweer 19 dagen geleden dat ik in het vliegtuig stapte en begon aan die grote avontuur! Er is de afgelopen week weer genoeg gebeurd dus ik zal proberen om jullie al de boeiende dingen te vertellen zonder dat ik iets vergeet ;)

Afgelopen weekend hadden we een langweekend want we hoefden de maandag niet naar school. Zaterdag lekker uitgeslapen en overdag naar het centrum gegaan. San Miguel heeft een mooi redelijk modern centrum met veel winkels, bars en restaurants. Dus dat zit wel goed komend jaar ;) S´avonds met mijn twee broers en mijn neef ergens pizza wezen eten en te proosten op het feit dat we hopen dat komend jaar alles goed gaat verlopen! Zondag opnieuw lekker uitgeslapen (wat echt fijn is als je de rest van de week al om kwart over 6 moet opstaan omdat je naar school moet) Zondag voor de rest niet veel gedaan en s´avonds met Bruno (mijn broer) naar de disco gegaan. Anne was daar ook met haar zus en een aantal neven en nichten van haar zus. Nadat we maandag dus vrij hebben gehad "mochten" we dinsdag weer naar school. Lekker vroeg opstaan, even snel wat thee en broodjes naar binnen werken. (de broodjes "tortillas" ofzoiets zijn echt erg lekker maar wel ongezond volgens mij!) Daarna een stukje lopen door onze ghetto (een uitgebreide sfeer reportage over mijn ghetto volgt nog wel een keer) en dan vervolgens met de bus naar school. Onze klas is zoals gezegd een grote chaos maar wel gezellig. Na school ff relaxen in het park en dan naar huis om te eten. En geloof me, s´middags warm eten is echt relaxt!

Woensdag was de eindelijk de grote dag aangebroken, ik kon gaan voetballen bij een echte club! Teminste, ik dacht dat ik kon gaan voetballen. Ik ging samen met Julio naar het voetbal toe. Eerst even alle trainers en mensen begroeten en vervolgens begon de training. Het viel mij op dat ik nergens een bal zag liggen maar ik dacht dat die nog wel zouden komen. Na eerst een minuut of 15 rondjes te hebben gelopen begonnen we aan andere loopoefeningen. Ik zag nog steeds nergens een bal liggen dus ik vroeg op mijn beste spaans wanneer we iets met een bal gingen doen maar toen bleek dat ze vandaag fysiek training hadden. Dat betekende dus alleen maar lopen, krachttraining en jawel hoor (voor de A1-ers onder ons) een heuse coördinatie training! Dit viel nog niet mee aangezien ik de afgelopen weken nou niet echt veel had gesport. Maar het ging wel aardig en de mensen waren allemaal erg aardig. De groep was trouwens wel erg groot, zo´n 25 man. Toen bleek dat ik bij een behoorlijk fanatieke club terecht was gekomen want het bleek dat ze 5 keer per week trainden. Namelijk maandag, dinsdag en woensdag fysiek training en donderdag en vrijdag voetbaltraining. En dan elke keer iets van twee uur lang ofzo. Maar ik denk dat ik alleen woensdag en vrijdag ga trainen en dan misschien zaterdag wedstrijd spelen als dat kan want ik heb op dinsdag en donderdag al basketbal op school. En 4 of 5 keer sporte in de week is verlopig wel voldoende want ik heb het hier al druk genoeg! Maar veel sporten moet ook wel als je ziet wat en hoeveel eten je hier te verwerken krijgt! (maar je hoort mij niet klagen hoor! ;) )

Donderdag ook weer naar de training geweest en toen hadden we gelukkig wel een normale voetbaltraining. Het voordeel van zo´n grote groep werd ook meteen duidelijk want we konden 11 tegen 11 spelen op de training. Vrijdag niet veel gedaan behalve naar school en even naar het centrum. Vandaag (zaterdag) lekker uitgeslapen en dat moet ook wel want vanavond heb ik feest omdat de gastzus van Anne 18 wordt en ik heb begrepen dat die feesten wel tot 8 uur s´ochtends kunnen duren. Maar gelukkig zijn we maandag alweer vrij omdat er zondag verkiezingen zijn en ze hier te lui zijn om dan meteen zondag alles op te ruimen en dat dus de maandag maar doen. Maar je hoort mij niet klagen hoor. We gaan trouwens zondag naar oma toe want volgens mij moet mijn gastmoeder daar stemmen.

Kortom, alles hier gaat steeds beter. Ik begin iedereen steeds iets beter te verstaan (als ze teminste niet te snel praten) en ik zit eindelijk bij een voetbalclub. Ook het weer wordt vanaf september steeds beter want nu is het s´ochtens nog behoorlijk koud! En last but not least, we hebben eindelijk internet thuis!

Dus hier zijn dan ook eindelijk de lang verwachte foto´s van mijn broer, zus, het huis en van de mensen uit mijn klas. Meer foto´s zoals die van mijn ghetto en mijn schooluniform volgen zo spoedig mogelijk!

Nog even een laatste tip. Dit nummer moet je echt horen! Is mijn favoriete nummer hier in Argentina!
La Secta feat Eddie Dee - La locura Automatica

Ciao!

  • 25 Augustus 2007 - 23:33

    Je Zus!:

    Hee broer!
    Eindelijk weer een verhaal en foto's... Wat fijn dat je eindelijk internet hebt kunnen we eindelijk meer contacten!! het is idd heel anders daar maar het lijkt me wel gezellig zo die verhalen.. het eten zal je idd goed smaken.. en dat sporten is dan geen slecht idee aangezien die beruchte Sonja B. nooit je beste vriendin zal worden kan je beter voorzorgs maatregelen treffen!
    Hier is het vooral druk met school werken en gezellige dingen.. helaas hoort hier werken nog wel bij de dagelijkse gang van zaken..

    Heel veel lieve groetjes uit het zonnige!! Boekel! X

    De muziek is idd erg gezellig al weet ik echt niet waar ze over zingen.. is je Spaans al zo goed dat jij daar wel achter bent?? Ik hoor t wel!

  • 26 Augustus 2007 - 06:15

    Inge Janssen:

    Heee Jilles,

    Wat een verhalen zeg, super cool!! De lessen die je op school krijgt, zijn die ook in het Spaans? Heb jij al ooit een beetje Spaans geleerd op school of moet je het nu maar gewoon uit je mauw schudden?

    Heel veel plezier met alles daar!

    Groetjes Inge

  • 26 Augustus 2007 - 06:54

    Harry En Ineke:

    Ha Jilles,

    zo te lezen begin je al aardig te wennen.
    Een fanatieke voetbalclub lijkt me voor de ervaring helemaal niet verkeerd, toch?
    We hopen dat je een heerlijke tijd krijgt daar in het verre Argentinïe.

    Groetjes!!!

  • 26 Augustus 2007 - 14:38

    Niels:

    hey jilles
    fijn dat het goed met je gaat in het verre argentinie.
    leuk die foto's, krijgen wij ook een beetje een indruk van argentinie.
    veel plezier nog en groeten uit oerle.

  • 26 Augustus 2007 - 17:22

    Marri En Carina:

    Hee JIlles!!:D
    mooie foto's!!
    huisje ziet er best gezellig uit!
    maar wel klein idd,, maar als het maar gezellig is,,
    hier in oerle is alles goed hoor,,
    heb je gister op msn ook al op de hoogte gebracht van de belangrijke zaken:P
    maar we zijn echt benieuwd naar je leuke uniformpje:P
    en willen foto's van je Gaupas! haha Marri is ook een weekend naar Barcelona geweest hoor :P
    Adios amigo!
    Groetjes van de rest

    en denk eraan he!;)

  • 26 Augustus 2007 - 17:49

    Marian:

    Hoi Jilles, Fijn om weer iets van je te horen.We hebbeb je foto,s bekeken,leuke zus volgens mij!En ook weer aan het voetballen.Fijn dat je al iets meer gewend bent in nieuwe ""land"".
    Hier is het oke.
    Ik ben een weekendje met vriendinnen weggeweest naar Antwerpen.Maarten moet op zijn nieuwe school ook nog wennen, huiswerk maken ,en iedere dag met die zware tas naar school.
    Jilles het ga je goed!
    Veel groetjes en tot mails tante Marian Ome chris en Maarten

  • 26 Augustus 2007 - 18:13

    Paul:

    heej jilles!!
    alles gaat daar goed zo te horen!
    fijn dat je je daar wel vermaakt:D
    3 dagen in de week fysieke training is nogal:o
    wel fijn dat je daar ook weer kunt gaan voetballen!
    hier ook alles goed.
    veel groetjes van de familie!!

  • 27 Augustus 2007 - 00:16

    Inge:

    Heey Jilles!

    Jou klas ziet er echt wel gezellig uit! Maar jou klasgenoten zien er wel echt weer totaal anders uit dan de mijne..

    Ik spreek je nog wel!

    xx Inge

    p.s. die foto van jou in school uniform wil ik nu echt wel een keer zien..;)

  • 27 Augustus 2007 - 09:37

    Ria:

    Zo te lezen ben je al een beetje gewend aan je nieuwe omgeving. Leuk om die foto,s te zien, hebben we een beetje een idee hoe jij daar woont en hoe je klasgenoten( zijn dat al je klasgenoten op die foto?) en je "familie" er uitzien.
    Natuurlijk willen wij ook graag de foto zien met jilles in schooluniform!!
    Beweging heb je daar voldoende als je zo vaak sport, is ook wel nodig als je tot 's morgens 8 uur feest,dan kun je aardig wat pilsjes wegwerken.
    Volgens mij ga jij daar (na een gewenningsperiode)een supertijd krijgen.Geniet er maar van want ook al lijkt het lang, een jaar is zo voorbij.

    Groetjes de Janssens.

  • 27 Augustus 2007 - 11:33

    Britt:

    He Jilles! Wat leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt, want als dat niet zo was zat je dus wel in de shit aangezien je daar nog een hele tijd moet spenderen.. Hier in Boekel is alles wel chill, mijn vakantie komt vandaag aan zijn einde want morgen moet ik naar Nijmegen voor de introductie (helemaal alleen..joepie).
    Cool dat je trouwens op een voetbalclub zit, maar die training daar is echt ab-normaal. Jij hebt straks echt een geweldige conditie als je terug bent.
    Maargoed nog heel veel plezier.

    Liefs BB

  • 27 Augustus 2007 - 12:05

    Suzan:

    Hee Jilles!
    Leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar:)! en leuke fotos.. Het ziet er daar wel erg anders uit dan hier! Die paar dagen uitslapen lijkt me inderdaad ook wel fijn, als je altijd zo vroeg op moet staan..! Voor mij is de vakantie ook afgelopen en morge (zie Britt) begint ook mijn introductieweek!
    Nog veel plezier daar! kuss

  • 27 Augustus 2007 - 15:09

    Anne:

    Jilles, ik heb geweldig nieuws voor je! Ik heb een tentje gezien waar ze, op zn argentijns, ¨kabab¨ verkopen! Arabische specialiteiten!
    Ergens daar bij de flight vip, ben benieuwd.
    En lekker van je vrije dag aan het genieten, van de internetaansluiting, en brood misschien? mazzelaar!

    Zie je morgen
    XX an

  • 27 Augustus 2007 - 17:04

    Chloë:

    Heey Jilles!

    Wooow het klinkt echt allemaal super daar! Leuke familie en al genoeg gefeest en uit gegaan ofniet? Het huisje is tja,, uhm Appart maar het zal vast gezellig zijn! Super dat t daar nu lekker weer wordt! Dat hebben we hier niet veel gezien deze zomer. Ik zal je site is in de gaten gaan houden want ik heb net ongeveer een half uur terug zitten lezen om weer op de hoogte te komen. Trouwens bij Boekult heb je niet heel veel gemist, het was natuurlijk wel gezellig maar de optredens waren minder dan afgelopen jaren.
    Nog heel veel plezier daar! Kuskus Chloë

  • 28 Augustus 2007 - 14:54

    Laura:

    Jilles!

    Eindelijk de langverwachte foto's! Ziet er gezellig uit hoor. Al zal het een enorme verandering zijn als je over een paar maanden "Villa V/d Vondervoort" weer binnenstapt.
    En wat het voetballen betreft , Je zou er nooit slechter van worden Jilles, Wie weet wat voor stervoetballer er over 9 maanden dan in ons Boekel voetbalt! Boecult was zoals normaal natuurlijk weer reuze gezellig! Maar er waren natuurlijk ook momenten dat Steffie & Ik even aan je dachten en toen hebben we ook geproost op jou op een nummer "Jij bent zo" dat ons altijd aan jou doet denken en vraag me begot niet waarom!
    Maak er nog een hele leuke tijd van Jilles! Gaat zeer zeker lukken want ik las net nog in een berichtje hiervoor van Anne dat de Kebabtent ook in de buurt is! Nou igg alvast smakelijk eten! en ik wens je nog het allerallerbeste daar in het verre Argentinie!

    Heel veel Liefs !

    Laura

  • 28 Augustus 2007 - 18:13

    Ad De Kroon:

    Hallo Jilles,
    Ken je me nog? Wij woonden vroeger in Oerle en nu in Helmond. Wat ontzettend leuk, dat je ook in Argentinie zit en nog wel in het warme noorden. Onze Pieter (nu 17) zit een jaartje in Esquel(noorden van patagonie, een wintersportplaatsje). Hij zit er ruim een week en heeft het geweldig naar zijn zin. Hij is in een heel leuk gezin terecht gekomen. Veel succes en geniet. Ik zal je volgen.
    Ad & Liliane de Kroon.

  • 28 Augustus 2007 - 23:34

    Coppens Utrecht:

    Ha die Jilles, ook wij vanuit Utrecht vinden het leuk om te lezen hoe het met jou gaat, daar in den vreemde...als je het goed vindt tenminste.....van Driek hoorden we bij José het laatste nieuws en bij Clementine heb ik je adres mee genomen. Daar waren we omdat Leo en Tinus Diekirch-Valkenswaard fietsten (met succes).
    Wij wensen je veel succes en plezier!
    Groetenvan Tinus, Tijn , Bart, Wouter, Hanny (neefjes van Cas en Rick).

  • 29 Augustus 2007 - 08:57

    Riet Manders:

    Hallo Jilles, Marian is bij mij en ik heb je verhaal gelezen op de site Ik ben daar niet zo goed in,maar ik vind het wel heel leuk om jou te volgen .Jilles een hele ervaring voor jou.Ik wens je veel succes daar en ik ga je site zeker nog meer lezen,als me dat alleen lukt!!!! Veel groetjes riet Manders de oma van Anne Carlijn en Maarten

  • 29 Augustus 2007 - 13:41

    Fam Van Dooren, Oers:

    Hoi Jilles,

    Ik hoorde van je Tante Marian (onze buurvrouw) dat je in Argentinie zit. wij vinden het leuk om jou verhalen en ervaringen te lezen. Weer heel andere verhalen dan de backpack verhalen van Janneke Peters ons nichtje.
    Wij wensen je heel veel plezier doe veel ervaring op. Wij blijven je volgen.

    groetjes Thomas Fleur Joost Hans en Emmy van Dooren uit Oers

  • 29 Augustus 2007 - 14:22

    Petra:

    Hey Jilles,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Ook in Oers houden we je in de gaten!
    Geniet maar je tijd daar, voor je het weet is het voorbij...

    Groetjes van de Vondervoortjes uit Oers!

  • 30 Augustus 2007 - 18:38

    Lac:

    Een hele belevenis. Je hebt er in ieder geval een hele familie bijgekregen. Klinkt gezellig,wat moet ik me bij de "gehetto""voorstellen? Geniet ze.

  • 30 Augustus 2007 - 19:11

    Tante Jo:

    hoi Jilles wat leuk dat we je gevonden hebben op de site. We zitten bij tante Sjan want ik heb nog geen pc ik heb alles gelezen en de foto´s bekenen veel gr van Tante Jo en we kijken zeker nog eens op de site

  • 30 Augustus 2007 - 21:08

    Pipofamily Uit Zilst:

    Jo Jil, wat een buitengewoon royale slaapkamer ;-) en leer ze maar eens wat voetballen precies is. Have fun & Take care..

  • 02 September 2007 - 12:20

    Anne Pennings:

    Hee Jilles!
    het gaat goed met je! heel erg fijn!:D
    ik verheug me op je volgende berichtje!
    liefs xxx Anne

  • 05 September 2007 - 17:40

    Rik!:

    jilles zo te zien gaat het nog wel relax! hier ook alles top vooral naa de uitschakeling van ajax:D sorry maar ik weet niet of je het allemaal volgt.. veel plezier nog en ik houdt je op de hoogte. groete!

  • 05 September 2007 - 17:54

    Ben:

    Kijk Kerel,

    Dat is wat anders dan het mooie Boekel.
    Ik weet hoe jij je voelde in het begin, zulke dingen heb ik in het begin ook mee gemaakt in China.
    Maaaaaaaar alles went.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's van je leuke omgeving.
    Ook met het voetballen zal het wel goed komen, en zeker als je zoveel trainingen hebt.
    Jullie pap mist je wel, hij is elke wedstrijd bij de A1 aanwezig.

    Nu succes verder daar, en hebben nog wel kontakt.

    Succes Ben en Petra

  • 06 September 2007 - 15:42

    Michiel Mennen:

    Hoi Jilles,
    alles goed? hier wel!
    5X in de week trainen best veel :P
    is het leuk in argentinië?
    is het een leuke familie...?

    groetjes michiel ;-]

  • 06 September 2007 - 19:42

    Clementine:

    Hoi Jilles,

    Even geleden weer,ik had je vorige week al een berichtje verzonden (op die "leuke" voetbalavond)maar toen gaf de computer aan dat hij de pagina niet kon vinden....weg bericht.
    Hoe gaat het met je? Begint het allemaal een beetje te wennen in die toch wel wat andere wereld en sfeer.
    Hier gaat alles een beetje z'n gangetje.
    Ben toen straks aan het collecteren geweest, gewoon een kwestie van voet tussen de deur, ging goed heb alleen nu last van m'n voet.
    Leuk verslag schreef je "Waar is de bal".
    We hopen snel weer iets van je te horen en hopen dat je het heel goed maakt.
    Nu nog een foto van jou dat je aan het trainen bent in schooltenue, dat lijkt ons wel wat.
    Veel groeten uit Riethoven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 41461

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: