Het leven in de ghetto... - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Het leven in de ghetto... - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Het leven in de ghetto...

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

14 September 2007 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Het is ondertussen alweer even geleden dus hier maar weer een berichtje uit het immer zonnige San Miguel!

Zonnig zei je, het is toch winter?!
Ja het is op dit moment nog winter en de winter duurt nog tot 21 september maar het is toch echt bijna elke dag 25 tot 30 graden dus wel aangenaam ;)
Het "nadeel" is dus wel dat het alleen nog maar warmer wordt en in de zomer dus wel 40 graden maar dat zijn zorgen voor later...

Laat ik maar is beginnen met te vertellen wat hier allemaal gebeurd is de afgelopen tijd want ik ben hier ondertussen al ruim een maand en sinds het vorige bericht is er natuurlijk weer heel wat gebeurd!

Afgelopen zaterdag had ik een heuse Quince! Als een meisje 15 wordt heet dat dus Quince en dat is hier op een of andere manier een erg belangrijke leeftijd voor meisjes want het wordt echt groots gevierd! Het is (voor de mtv kijkers onder ons) een beetje te vergelijken met "My super sweet sixteen" Dus een mooi aangekleede zaal, alle meisjes in een mooie galajurk en alle jongens in pak. Dat pak was voor mij nog een beetje een probleem maar ik heb gewoon mijn schooluniform aangetrokken (zie foto) en toen vroeg mijn moeder of het niet vrolijker was om een andere kleur stropdas te nemen ipv van het normale zwart. Ze liet wat stropdassen zien en het waren echte Briels stropdassen (voor de niet kenners, dit is dus een stropdag waar heel groot Micky Mouse of Donald Duck ofzo opstaat ;) ) Ik dacht dat ik al genoeg zou opvallen met mijn lengte en het blonde haar dus ik besloot toch maar voor de zwarte versie te gaan! Het feest begon rond half 12 s´avonds en je moest op de gastenlijst staan om binnen te mogen! Iedereen zat aan verschillende tafels en er stond vanalles op tafel, sandwiches, empenadas, kipnuggets etc etc) Na een tijdje werd er wat gezegd enzo maar dat kon ik niet echt volgen en daarna gingen we dansen. Je danst hier bijna altijd met z´n tweeën, namelijk jongen met een meisje, en dan vooral Salsa en Cumbia! Heb dus ook maar even vrolijk met mijn Nederlandse heupen heel de avond meegedanst en dat was erg gezellig! ;) Het feest duurde tot ongeveer 6 uur en toen vonden mijn voeten het ook wel tijd om een bed te gaan zoeken!

Ook ben ik naar het Casa Histórica geweest. Dit is de plaats waar uit de onafhankelijkheid van Argentina is getekend. Dit gebeurde op 9 juli dus 9 juli is onafhankelijkheidsdag hier. Die dag is niet Buenos Aires maar San Miguel de hoofdstad van Argentina. Tegenwoordig is er een museum met de geschiedenis van Argentinië. Was erg intressant en Bruno (mijn broer) had daar een voorstelling met het theatergezelschap van school, waar hij dus bij zit, dus had ik mooi tijd om even rustig het museum te bezoeken (jaja, ik doe toch nog wel iets cultureels hier!)

Verder heb ik hier nu een beetje mijn dagelijks leven opgepakt. Anne en ik kwamen er achter dat, ook al ben je aan de andere kant van de wereld, mensen hier ook moeten werken, naar school gaan, niks doen, zich zelf vervelen en ook dus maar gewoon mensen zijn! Mijn leven ziet er nu ongeveer als volgt uit (het is altijd onder voorbehoud om ik nog steeds niet altijd zeker ben of iets nu wel of niet door kan gaan!)
Elke ochtend ga ik braaf om 7 uur richting school en dan heb ik van half 8 tot half 1 school (meestal eerder uit) Voor de rest heb ik voortaan drie keer in de week Spaanse les! Maandag, woensdag en donderdag 2 uur les. We zijn met zijn vieren, Nelleke, Raquel en Christian. (Nelleke en ik uit nl, en raquel en Christian uit België)
Deze lessen zijn erg relaxt omdat we zo de taal wat sneller leren en de leraar is een erg relaxte vent! Voor de rest ga ik meestal drie of vier keer per week naar de sportschool en heb twee keer per week gym (basketbal) Voetbal zal voorlopig even niet lukken ivm de spaanse lessen maar die lessen zijn waarschijnlijk niet het hele jaar.

Komende week hebben we feestweek op school. Dus we hoeven volgens mij de hele week niet of amper naar school maar alleen wat activiteiten ofzo. Wat er precies gaat gebeuren weet ik nog niet maar dat zie ik vanzelf! En dan over twee weken op naar Cordoba! Lekker met de hele klas een week feesten! Helaas alleen zonder Anne... Ze heeft vanwege haar gezondheid moeten besluiten om terug te gaan naar Nederland. Heel erg jammer natuurlijk maar dit was de enige juiste beslissing. Ze gaat komende week waarschijnlijk al weg maar toch is het een erg leuke tijd geweest! :)

Owja! Voor ik het vergeet! Ik had jullie foto´s beloofd van mij in schooluniform en van mijn ghettom dus bij deze! Die foto van mij op het quince is dus mijn schooluniform. Een duidelijkere foto komt er nog wel maar ik hoop binnenkort nog wat foto´s van andere mensen hier te ontvangen!
Dan nu even de rondleiding door mijn ghetto! Zoals je op de foto´s kunt zien ziet het er idd nogal anders uit dan in het altijd schone en nette Nederland! Ik verbaas me ook nergens meer over. Soms loop ik over het voetpad en dan moet ik even aan de kant omdat een paard daar los over het voetpad loopt en dat beest nu eenmaal groter en sterker is dan ik lijkt het me verstandig dat ik dan maar even een stap opzij doe en het paard maar laat passeren! Ook vind ik het allang niet meer raar dat er bij ons in de buurt ongeveer meer honden dan mensen over straat lopen of dat er soms wel 4 mensen op 1 scooter zitten. Ik heb er ook maar even een filmpje bijgedaan van een korte sfeeropname in mijn ghetto, hopelijk lukt het plaatsten van het filmpje!

Zo, nu heb ik het meeste wel weer verteld over het leven hier! Over twee weken dus naar Cordoba en daarna zal hier wel weer een bericht inclusief foto,s verschijnen. Zaterdag heb ik wederom weer een groot feest van een jongen uit onze klas die 18 wordt. Het is schijnbaar vergelijkbaar met als een meisje 15 wordt, dus weer groot feest! En voor deze gelegenheid toch maar even jasje voor bij mijn pak gekocht ;)

Het gaat hier dus allemaal wel zijn gangetje. Ik vermaak me wel hier ook al heb ik af en toe van die momenten waarop ik liever in Nederland zou zitten maar de taal gaat gelukkig steeds beter dus ik kan steeds iets meer met de mensen praten.

  • 14 September 2007 - 02:35

    Inge:

    Heey! Eindelijk zie ik je dan in school uniform;). wel raar die stropdas hoor!. Trouwens ik vind jou ghetto er ook nog best goed uitzien!. Had het erger verwacht.

    Ben wel jaloers op die temperatuur daar bij jou... Heb gister te horen gekregen dat het hier in de zomer max. 15 graden is!. Trouwens heb gister ook te horen gekregen dat er hier met oud en nieuw geen vuurwerk wordt afgestoken omdat het daar altijd te hard voor waait... Gaat raar worden!

    Nos vemos!

    xx Inge

  • 14 September 2007 - 07:06

    Joris & Britt:

    heej jilles echt vet lekkere temperatuur ik vind het echt bezonder knap wat je daar allemaal doet. hier gaat het nog gewoon zijn gangetje. wij hopen weer snel iets van je te horen. heel veel plezier daar nog.

    Veel liefs Britt & Joris

    XxX

  • 14 September 2007 - 11:27

    Willem Jonkers:

    Hey jilles, leuk weer 's wat van je te horen ;). Tja, ziet er weer wat anders uit dan mijn oers-side-ghetto, paard en wagen zijn hier al vervangen door hoovercrafts enzo. Genoeg om te feesten daar in ieder geval! Hoop dat Cordoba vet wordt, laat maar weten :D. Wel jammer voor je dat Anne weg gaat maar zoals je al zei, je hebt het leuk met d'r gehad.

    Dar gusto,
    Willem

  • 14 September 2007 - 11:58

    Dave:

    Tjooo Jilles.. ziet er wel superruig uit hoor.. die stropdas;) hmm ja en wat hebben wij het in nederland toch goed, als je die ghetto van jou ziet.. maar in ieder geval wel relaxt dat het goed met je gaat..:D

    Heel veel plezier nog en we horen wel weer van je!

    Groete!

  • 14 September 2007 - 12:05

    Niels:

    Heey jilles. fijn dat het goed met je gaat, is inderdaad echt een ghetto :o
    wel leuk om die foto's te zien.
    veel plezier nog, maar dat zal wel goed komen met dat mooie weer en al die feesten denk ik zo.


  • 14 September 2007 - 12:49

    Nelleke:

    He Jilles!!! Hoe is het?? ;) maandag maar weer om 4 uur op het plaza??.. veel plezier met de verjaardag dit weekend!! :) kus nell

  • 14 September 2007 - 16:31

    Paul:

    heej jilles!!
    fijn weer te horen dat alles goed gaat:D
    en dat pak staat je echt heel goed:p
    het weer is daar ook wel beter!!
    nu zie ik pas hoe het daar echt is door die foto's
    we wachten weer op je volgende berichtje:D
    groetjes!!

  • 14 September 2007 - 19:50

    Tante Jo:

    hoi jilles,

    ik heb nu les van nicole.
    mijn email is joklessens@upcmail.nl.
    zondag fiets ik van den bosch naar boekel.

    groetjes tante jo

  • 14 September 2007 - 20:48

    Jelle:

    hey jilles jonge,Tis al weer tijdje geleden wat ik een berichtje geplaatste heb. Indrukwekkende foto's man, toch wel een verschil met hier ja.
    leuk pakkie trouwends :D Heb je ook al paardgereden?
    We(de A1) staan nu na 2 wedstrijden gedeeltelijk bovenaan met 4 punten, dus dat gaat zekers niet slecht.
    Morge tegen deurne omd te kijken of me de koppositie kunnen behouden, maar ik heb het er het volste vertrouwen in.

    Het ga je goed en nog suc6 met het je nog beter verstaanbaar maken in argentinie :)

  • 15 September 2007 - 07:52

    Ruud:

    Ha Jilles!

    Tja van een winter kun je met zo'n temperaturen natuurlijk niet spreken! Ach je weet hoe lekker fris het kan zijn in Oostenrijk! (Laat staan "Moskau").

    Gaaf filmpje! Dan krijg je pas echt een indruk waar je nu zit! Dat smaakt naar meer!

    En wat betreft je schooluniform, het lijkt me echt iets voor het Commanderij College!! Ik zal het doorgeven aan Dhr. van Ruitenbeek!

    Geniet ervan en ik zie uit naar je volgende berichtje!

    Gr. Ruud

  • 16 September 2007 - 12:49

    Dré En Wilma:

    Hoi Jilles,
    Keileuk om weer wat van je te horen. Nu kunnen we Willem z'n tranen weer drogen, want hij mist je best hoor. Gelukkig spreekt hij je ook af en toe op MSN en dan horen wij ook weer wat. Je woont in een bijzonder buurtje. Jammer vor je dat Anne weg is, maar fijn dat je met Nederlanders en Belgen (volgens jullie pap hebben die immers dezelfde genen)Spaanse les hebt.
    Veel plezier daar en geniet van de dingen die je meemaakt.

    Groetjes, Dré en wilma

  • 16 September 2007 - 18:46

    Sjors:

    Hee Jilles! Alles goed? Hier wel! In Argentinië is het heel anders dan in Boekel Zie ik op de foto's of niet? Haha! Nog veel plezier! Groetjes Sjors

  • 16 September 2007 - 18:58

    Clementine:

    Ha , feestnummer,

    Leuk bericht weer en fijn om weer wat van je te horen.
    Dat Anne weggaat hoorde ik/we donderdagavond toen we met jullie pap, mam, Ria en Hans uit eten waren bij de "Brabander" in Eersel. Jammer! Evi belde toen om dat te laten weten.
    Vanmiddag zijn we naar de kermis in Oerle geweest (die wordt steeds groter, het lijkt onderhand Tilburg kermis wel)daar kwamen we je goede vriend Willem nog tegen.
    Hier gaat, net als bij jou, alles zijn gangetje.
    Leuk om je in schooluniform te zien, knap pak (en vent) hoor.
    Ik hoop snel weer iets van je te lezen en alvast veel plezier in Cordoba.

    Groetjes Clementine.

  • 17 September 2007 - 16:51

    Ben:

    Hoi kerel,
    Leuk filmpje en mooie foto's.
    Ik kan begrijpen waar je in terecht gekomen bent.
    Heb deze leuke wijken al een paar keer mogen aanschouwen in China en Mexico, maar ik ben nog niet in de "gelukkige" omstandigheid geweest om er ook te mogen wonen.
    Maar het wend wel geloof ik.
    Verder gaan we nog regelmatig naar de A1 kijken, en jullie pap is er ook bijna elke wedstrijd.
    Zaterdag mooie maar zwaar bevochten overwinning in en op Deurne.

    Veel succes nog, en plezier in Cordoba.

    Ben Tiebosch

  • 19 September 2007 - 08:40

    BB:

    Tering jilles wat een luxe daar.. haha niet dus! Maar die Quince ziet er wel leuk uit, is dat niks voor jou! Nog veel plezier.. Kus Britt

  • 19 September 2007 - 17:20

    Petra Tiebosch:

    Hoi jilles.
    Eindelijk heb ik nu je hele site gelezen. Ik ben erg druk bezig geweest met mijn expositie,s. het is daar echt een andere wereld dan hier.
    Net zoals in China met 4 op een scooter.
    Fijn dat je de taal beter leert kennen dan kun je teminste met meer een praatje maken. ik wens je veel succes daar en geniet van de mooie feestjes.
    Tot ziens

    Petra

  • 22 September 2007 - 05:15

    Pieter En Maria :

    Ha die Jilles,

    Tjee, wat een gezellig verhaal en leuke foto's. Veel feesten daar, nou dat leventje bevalt je zeker wel! Jilles geniet er maar goed van, heel veel gezellige groetjes uit Nuenen van de ouders van Inge, Pieter en Maria Snoeijen

  • 23 September 2007 - 13:40

    Henk En Hermien:

    Hallo Jilles

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Je foto's en video geven een goede indruk van het leven daar.
    Veel plezier en genieten maar.
    Succes met de Spaanse les.
    groeten van de ouders van Nell.
    Henk en Hermien

  • 24 September 2007 - 17:49

    Mari En Gerda :

    Hoi Jilles,

    Wij hebben jouw berichten ook met veel plezier gelezen; je schrijft erg goede en duidelijke verhalen.
    We denken dat je veel levenservaring op zult doen. We wensen je nog een hele fijne tijd.

    Groetjes,
    Mari en Gerda Meulepas


  • 04 Oktober 2007 - 20:43

    Ad De Kroon:

    Hey Jilles, Schrijf nog eens een keer. We willen je volgen. Niet alleen maar voetballen, maar ook doen delen in je avonturen als blonde god in argentinie. Hoe gaat 't?
    Ad de Kroon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 41462

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: