Weekendje kamperen... - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Weekendje kamperen... - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Weekendje kamperen...

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

11 November 2007 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb dus hier wederom weer een kleine samenvatting van wat ik hier zoal gedaan heb. Nogmaals bedankt voor de vele reacties van iedereen! :)

Zo het is alweer een tijd geleden dat ik terug keerde uit Carlos Paz en er is ondertussen weer veel gebeurd! Laten we beginnen bij een week of drie geleden. Toen zijn we met alle YFU studenten uit de stad en met nog 7andere studenten uit twee andere provincies een weekendje naar San Javier geweest. San Javier is een dorpje in de Bergen net buiten San Miguel de Tucuman. Vrijdag gingen we er naartoe. Eerst even de mensen uit de andere provincies opgewacht op het busstation en daarna met 16 studenten plus onze districhtvertegenwoordigster naar San Javier. We zaten daar op een soort campus ofzo van een universiteit. Er stonden allemaal huisjes en in twee daarvan sliepen wij. Of ja van slapen zou die dagen weinig terecht komen! Toen we daar aankwamen hebben we eerst alle zooi in de huisjes gegooit en s´avonds zijn we een stukje gaan wandelen omdat je vanaf de berg een mooi uitzicht hebt over de hele stad (zie foto´s)
De volgende dag zijn we de omgeving gaan verkennen, het was allemaal erg mooi maar jammer genoeg ook erg mistig! We hadden van onze districtvertegenwoordiger de opdracht gekregen om van je eigen land iets typisch te koken of bakken of net wat je wilde. Aangezien Niki (Nelleke) de andere Nederlandse hier in de stad een week in Cordoba zat stond ik er dus alleen voor. En het is dat jullie niet bekend zijn met mijn “geweldige” kookkunsten, maar laten we het erop houden dat die niet zo super zijn. ;)
Dus daarom heb ik me voor de gelegenheid maar aangesloten bij de Belgen, aangezien die met vieren waren was dat wat makkelijker. We besloten om friet en pannenkoeken te maken, ten eerste omdat dat gewoon lekker is en ten tweede omdat dat natuurlijk niet al te veel vakmanschap vereist! Omdat het dus niet te moeilijk was heb ik zelfs nog met mijn kwaliteiten meegeholpen in de keuken! ;) (zie foto´s)
Het resultaat was erg goed en de pannenkoeken en de friet waren dan ook zo op. Verder heb ik nog heerlijke Scones uit Schotland gegeten van Matt en verder nog veel zoete dingen uit de andere landen! Het was kortom erg geslaagd. S´avonds gingen we in een van de huisjes zitten en dan gingen we door tot de vroege uurtjes onder het genot van bier wat hier dus echt geen knoop kost! ;) Zaterdag hebben we naar de halve finale van het WK Rugby gekeken, Los Pumas contra de Springbokke (oftewel Argentinië tegen Zuid Afrika) Onder het genot van wat bier en 40 empanades Rugby kijken, veel Argentijnser heb ik me nog niet gevoeld! Maar helaas verloren ze van Zuid Afrika. Zondags gingen we weer terug naar huis maar degene die uit de andere provincies kwamen konden pas de volgende dag met de bus naar huis dus bij een aantal studenten hier in de stad zou iemand even een nachtje blijven logeren.
Bij mij in huis kwam Matt, een jongen uit Nieuw-Zeeland. Hij zou eigenlijk 1 dagje blijven maar is uiteindelijk gewoon heel de week gebleven! Die week hebben we veel gedaan met alle studenten. Bijna elke avond uit eten geweest en natuurlijk de troost-finale en de finale van het WK Rugby gekeken. Argentinië won van Frankrijk dus ze werden 3e op het WK. De finale werd gewonnen door de Zuid-Afrikanen die van Engeland wonnen. Verder die week veel in het centrum rondgehangen en is Matt een dag met mij naar school gegaan. Om te kijken hoe het hier op school er aan toe gaat.
De week erna was Nelleke jarig (andere student uit Nederland) en hadden we dus een party in haar nieuwe huis. (nieuwe huis want ze is gewisseld van gezin) Nadat we haar eerst traditiegewijs in haar zwembad hadden gegooid (die traditie werd pas die avond bedacht maar ja, tradities moeten ergens beginnen ;)) hadden we een asado bij haar thuis met wat studenten en wat Argentijnen. Daarna nog tot in de vroege uurtjes gedanst!

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb op mijn site dus ik heb echt geen idee meer wat er nu allemaal precies gebeurt is de afgelopen drie weken. Ik schrijf maar gewoon wat dingen op die me toevallig te binnen schieten!
Twee weken geleden was het hier moederdag in Argentinië. Heel de familie kwam bij ons op de asado. Was erg gezellig, lekker heel de dag gegeten en wat met mijn neven en nichten gekletst. Afgelopen week was de verjaardag van Frida, (een yfu student uit noorwegen) en die hebben we dus ook in haar zwembad gegooit! (En nu niet gaan denken dat iedereen hier een zwembad heeft wat ik heb er dus geen! ;))

En donderdag hadden we hier op school een soort tentoonstelling. Alle laatste jaar hadden in groepjes een fictief bedrijf naar keuze moeten oprichten. Dan moesten ze daar een logo voor maken, een boekhouding, een maquette van het bedrijf en dan natuurlijk de dingen die dat bedrijf verkocht. Mijn groepje had besloten om een bakkerij op te richten. Dus de dag voordat de tentoonstelling was zijn we hier thuis heel de dag bezig geweest met het bakken van cakes en van taarten. Rond een uur of 2 s´nachts waren we klaar en gingen we slapen. De volgende dag om kwart over 7 naar school om alles voor te bereiden. Heel de dag op school geweest en veel rondgelopen langs de andere stands van de andere groepjes. Weer veel nieuwe mensen leren kennen. Was een erg gezellige dag alleen waren we pas om kwart over 7 thuis dus ook een behoorlijke lange dag!


Verder gaat hier nog steeds alles goed, is het wel behoorlijk warm aan het worden hier maar dat overleef ik wel. Het is hier nu gemiddeld al 30 graden en nog steeds lente, dus wel een “klein” verschil met het barre herfstweer in Nederland. Binnenkort zal ik hier even een verhaal plaatsen van mijn dagelijks leven hier. Voor mij een saai verhaal maar voor jullie misschien wel intressant om te lezen omdat jullie niet echt een idee hebben hoe het er hier nu allemaal aan toe gaat.

Verder wil ik natuurlijk mijn team de A1 nog heel veel succes wensen de rest van het seizoen! Ik blijf hier goed op de hoogte door alle verslagen en wat ik hoor op msn!

  • 11 November 2007 - 16:07

    Lieke:

    Hee Jilles!
    haha tis weer leuk om je berichten te lezen ;) maar je vermaakt je nog steeds wel? ik hoop van wel!

    xxx

  • 11 November 2007 - 16:18

    Lies:

    heee lieverd

    wat gek he, hier sneeuwt het gewoon al de hele dag en dan lees ik je verhaal dat het daar lente is met dertig graden, gosh we zouden eens een weekje moeten wisselen... hahaha

    leuk om je verhaal weer zo te lezen!

    saknar om dig!

    kramar! xxx

  • 11 November 2007 - 17:06

    Hermien:

    Hallo Jilles.
    Leuk dat we jou ook zo kunnen volgen. Van Nelleke hoorde we dat je een prima geurtje voor haar verjaardag hebt kunnen vinden. Klasse!
    Tot Het volgende verhaal, Henk en Hermien de ouders van Nelleke

  • 11 November 2007 - 19:48

    Tante Jo:


    hoi jilles

  • 12 November 2007 - 10:58

    Ome Chris:

    Hoi Jilles,

    Ajax staat nog steeds bovenaan NATUURLIJK. Maar als ik je verhaal weer lees lijkt het me dat het je steeds beter bevalt daar. Lekker weer, dansen stappen feesten. Wij denken dus weleens komt ie nog wel terug? We horen het wel.

    Marian en Chris

  • 12 November 2007 - 11:29

    Chris En Marri:

    Maar psv blijft de beste!

    Eindhoven style!:D

    Jillbill

    Leuk weer eens een verhaaltje te lezen!

    En ook mooie foto's hoor!

    xxx

    En je weet het he denk aan de kuisheid!


  • 12 November 2007 - 12:09

    Linda (van Den Berg):

    Heej Jilles!
    Gaaf hoor, die kookkunsten van je! Misschien een idee om voor ons te koken het volgende Centerparcs weekend? :P
    Iig heel veel succes en plezier daar nog!

    Kusx

  • 12 November 2007 - 15:14

    Laura:

    Ha die Jilles!

    Super om te horen dat je het nog zo naar je zin hebt!
    Wel balen van dat dancefestival joh!
    maarja er komt nog wel wat gaafs op jullie pad denk ik :)

    Heel veel plezier

    Veel liefs dikke kus

    Laura

  • 13 November 2007 - 11:56

    Niels:

    hey jilles
    weer van alles meegemaakt, klinkt weer heel leuk allemaal. "Soy de Holanda" betekent de hollander of zo?
    zo te horen maak je het wel daar ;)
    veel plezier in ik hou je site in de gaten :)

    later

  • 13 November 2007 - 14:05

    Ria:

    Hoi Jilles,

    Wat een gezellig verhaal, volgens mij komt er in Huize Vondervoort volgend jaar een volleerde kok/bakker thuis.Nou wij komen wel proeven hoor!!!
    Bij jou wordt het steeds warmer nu, nou hier is het waterig koud, niet echt gezellig weer.
    Inge is afgelopen vrijdag thuis gekomen en die moet wel weer even wennen in ons kikkerlandje dat zal voor jou wel hetzelfde zijn als jij weer in Nederland komt, maar dat duurt nog even.
    We kijken weer uit naar je volgende bericht van jou dagelijks leven.

    Groetjes van Ria en de rest van de familie.

  • 13 November 2007 - 15:47

    Carina:

    JILLESJE:D
    klinkt goed man,,
    lekker warm, zou ik ook wel willen
    hier echt koud man:O
    maar veel plezier nog!
    xx

  • 17 November 2007 - 01:14

    Katrien:

    Elaba zotteke!

    Tucuman was echt wel plezant! En de frieten en de pannenkoeken hebben mij echt gesmaakt!
    En ik ben jaloers op u T-shirt, echt tof!

    hele dikke zoen van mij!x

    en ik zie u over 2 weken in Salta zeker? Wie komt er trouwens nog meer? Ik blijf bij Oda slapen!


  • 22 November 2007 - 16:18

    Paul:

    heej jilles
    dat klinkt weer gezellig:P
    leuk om nog een keer iets van je te horen.
    Beetje leren koken las ik:P mag je hier nog wel een keer komen laten zien:P
    weer is ook rlx!! hier is het maar slecht:(:P
    nog veel plezier!!
    mzzl

  • 25 November 2007 - 11:45

    Pieter En Maria :

    ha die jilles,

    Leuk om je verhaal te lezen. We gaan dinsdagavond naar Boekel, een yfu bijeenkomst met alle ouders. We hebben er veel zin in, kunnen we ook eens bij kletsen over al jullie mooie en minder mooie momenten. Jilles het ga je goed, genieten maar, gr. pieter en maria snoeijen ( weet je wel van inge )

  • 28 November 2007 - 14:53

    Mama:

    hoi jilles
    ik ben nu bij tante jo en die heeft een super mooie labtop waar ik nu dit berichtje op maak.Is internet weer inwerking?
    Groetjes van tante Jo,tante Josie, Annemarie en Eric en ilse We hebben net een liedje gemaakt voor tante Elly en ome Tos.
    Groeten en tot bels of mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 41460

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: