Life is Wonderful - Reisverslag uit , van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Life is Wonderful - Reisverslag uit , van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Life is Wonderful

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

28 Maart 2008 | ,

Live vanuit General Roca!

Ja mensen, er is weer veel gebeurd de laatste weken en daarom weer even een update van mijn boeiende leven hier ;)
Op het moment van schrijven ben ik alweer 2 weken in General Roca. Waar? Nouja ik zal het nog even kort samenvatten. Ik ben twee weken geleden op vrijdag vertrokken vanuit Tucuman om mijn laatste maandjes hier in Roca door te kunnen brengen bij Romina thuis. (voor degene die Romina kennen, jullie krijgen allemaal de groetjes van Romina!)

Even kort over de titel. Waar het vorige verhaal nog genoemd was naar de klassieker van Bill Withers/Al Green (kies zelf je favoriete versie) is dit verhaal genoemd naar een prachtig nummer van Jason Mraz. (ken je hem niet? Dan heb ik gelijk weer even bijgedragen aan je algemene ontwikkeling ;)) En wel omdat het leven nu eenmaal geweldig is hier in Argentinië en ik erachter ben gekomen dat ik nog maar minder dan 3 maanden te gaan heb en dat eigenlijk veels te weinig is voor alles wat ik nog wil doen!

Donderdag 13 Maart was mijn laatste dag in Tucuman en natuurlijk moest ik nog van een aantal mensen afscheid nemen. ´S avonds zijn we met een hele groep studenten en argentijnen wat wezen eten, en daarna nog met een aantal op stap, voor de laatste keer in Tucuman! Daarna rond 5 uur naar huis (het was echt een super laatste avond!) even douchen, de laatste dingen inpakken en ´s ochtends met het hele gezin op naar het vliegveld. Daar kwamen we net op tijd aan, toen heel snel ingecheckt en daarna snel afscheid genomen van iedereen en beloofd dat ik komend jaar weer terug kom met de familie, snel als laatste het vliegtuig in! Na een korte vliegreis kwam ik aan in Buenos Aires, waar Gabriella van YFU me opwachtte en samen gingen we naar het kantoor van YFU want de bus waarmee ik naar Roca zou gaan zou pas om half 3 vertrekken en aangezien ik rond 9 uur al in Buenos Aires was..
Daarna wat gekletst op het kantoor met Gabriella en even de rest van de studenten besproken ;) Vervolgens met Gustavo, ander iemand van YFU, naar het busstation en vervolgens met de bus naar Roca, wat zo´n 1100 kilometer is.

Na een lange reis kwam ik om zaterdagochtend om half 5 aan in Roca waar Romina mij stond op te wachten bij het busstation. Vervolgens met Romina nog een rondje gereden in het centrum waar nog genoeg jeugd was. (wat wil je als de disco´s pas sluiten rond 7 uur) en vervolgens naar mijn nieuwe huisg gegaan! :) Vervolgens toch maar even geslapen en toen rond 1 uur opgestaan om mijn familie te leren kennen. Ik heb hier een vader, moeder, twee zussen en een broer maar alleen Romina woont nog thuis. De andere twee zijn ouder en studeren in Buenos Aires.
General Roca heeft ongeveer 60.000 inwoners dus een stuk kleiner dan Tucuman maar nog altijd wel een behoorlijk dorp ;)

De eerste dag ben ik met Romi want gaan rondtouren met de auto en een aantal vrienden van Romina ontmoet. ´s Avonds hadden we een Asado (bbq) bij ons thuis ter ere van moeders verjaardag de week ervoor en als welkomsbbq voor mij! Was gelijk een goede gelegenheid om met een aantal ooms en tantes en natuurlijk de omas kennis te maken.Een erg leuke en jonge familie. Daarna rond een uur of 1 kwamen een aantal vriendinnen van Romina hier en hebben we wat zitten drinken tot een uur of 4. Toen besloten ze dat het nog wel leuk was om nog naar een verjaardag te gaan van iemand die ze niet kenden maar was schijnbaar leuk feest dus gingen we daar maar naartoe. Het was idd erg gezellig feestje. veel gedanst en rond kwart voor 6 kwamen ze op het idee om nog even naar de discotheek te gaan want die moest ik natuurlijk ook nog zien! Toen nog tot 7 uur in de discotheek geweest en daarna op naar huis! Al met al een erg geslaagde eerste dag dus!

Donderdag kwamen mijn oudere broer en zus over vanuit Buenos Aires vanwege Pasen. Zij studeren allebei op een universiteit daar. En aangezien die afstand zo´n 1100 kilometer is komen ze hier in Argentinië niet elk weekend naar huis met de vuile was. Het is daarom maar goed dat ik in Nederland ga studeren ;)
Donderdagavond samen met mijn broer en zijn vrienden op stap gegaan. Vrijdag aten we geen vlees maar vis, en zelfs ik heb vis gegeten! Het was eigenlijk best wel lekker ;) Vrijdagavond rustig aangedaan en zaterdag natuurlijk weer op stap geweest. Vantevoren even de vriendinnen van Romi een nederlands drankspelletje geleerd zodat toen we naar de discotheek gingen Romina en ik de enige die nog nuchter waren. ;)Ook bleek dat ze Jumpstyle helemaal tof vonden, waarom vraag ik me ook nog steeds af. :P Zondag gingen mijn broer en zus weer terug naar Buenos Aires. Maandag zijn we wezen BBQ-en en wezen tenissen op een sportcomplex van het werk van mijn moeder. Helaas ging het ineens heel hard hagelen maar gelukkig was het vlees net gaar en konden we het snel binnen opeten.

En nu even een stukje over school zodat jullie niet denken dat ik alleen maar aan het feesten ben! Ik ben namelijk deze week begonnen op de universiteit hier in Roca! Ik studeer hier nu Engels omdat ik dat komend jaar nodig heb voor mijn studie in Nederland. ik zit in het 3e jaar wat betekend dat ik veruit de jongste van de klas ben maar dat is eigenlijk wel tof. Ik ga nu 4 ochtenden in de week en misschien worden dat er 5.
Mijn klasgenoten zijn allemaal erg aardig en ook de leraren zijn relaxt dus zo´n straf om naar school te gaan is het nu ook weer niet ;)
Ook ga ik voortaan drie keer in de week naar de fitnes met vader en Romi en ga waarschijnlijk beginnen met tennis hier want voetbal kon jammer genoeg niet.

Verder zal ik binnenkort wel weer een aantal foto´s van hier thuis en de omgeving enzo online gooien!

Chau!!

P.S. Hier dan nog even het adres van waar ik nu woon:

Chili 1960
8332 General Roca - Rio Negro
Republica Argentina.

  • 28 Maart 2008 - 20:11

    Jennifer:

    Jilleske!

    Leuk man, ik ben jaloers..!
    Over 3 maanden kun je weer lekker van Nederland komen genieten, "want da's ok skon wanne" ;)

    Groetjes terug aan Romi en zeg maar dat Romi'tje nog steeds lekker in mijn bedje ligt!
    Liefs!

  • 28 Maart 2008 - 20:15

    Nikiiii:

    Lekkerrrr ding!!! Ik BEN DE EERSTE:D.. supertof.. die metro`s steken me echt aan, nu kan ik niet eens meer een normale reactie achterlaten zonder dat ik moet opmerken dat ik de eerste bne die reageert hahaha.. maar goed, doet er niet toe! Ik ind het wel vet jammer adt je me zo alleen hebt achtergelatne in Tucuman, ik ben nu de enige Hollander (yaeaha).. Achja, wat kanik nog meer melden?? Ah ja, Erlend is dolverliefd op Melissa, helaas voor hem zit er niets meer dan vriendschap in, arme schat! Ennn,, tussen Frida en Patrick is ook een heftige vriendschap aan het groeien haha.. Ik ga ondertussen vrolijk verder met mijn knappe drugsgebruiker hahaha.. Goed,, meer heb ik niet te melden voor dit moment! Ik hoop dat mijn reactie je tevreden heeft gesteld iig ;). DIkke kus!!!!!!!!!

  • 28 Maart 2008 - 20:16

    Willem De Coño:

    Yo Jil! Schitterend verhaal weer, goed om te weten dat het je goed bevalt in je nieuwe villa ;) Kom nou onderhand 's verdomme terug, herrie schoppen op UCM! Neh maar kerel, nog veel plezier en draai die platen van BD en JC maar!

    later, fipo!

  • 28 Maart 2008 - 20:18

    Nell:

    La puta que la pario!!!!!!!!!! Daar ging mijn originele reactie.

  • 28 Maart 2008 - 20:20

    Willem:

    Verdomme ik wilde een fipo! Geen Thipo!

  • 28 Maart 2008 - 20:25

    Nell:

    La puta que la pario!!!!!!!!!! Daar ging mijn originele reactie.

  • 28 Maart 2008 - 20:58

    Marieke:

    Hola Jilles,

    Ya voy a escribir en Español.. Espero que nadie puede leerlo, porque ahora mi español está muy muy mal. No importa.. creo que tú me entiendes.

    Espero que vas a tener un tiempo muy lindo con Romina y su familia.

    Disfruta y nos vemos en Holanda!

    ¿Conoces PSV? Son casi los campeónes de Holanda.. ;)

  • 28 Maart 2008 - 21:24

    Kees:

    Jilleske weer mooi verhaaltje. Bijna jarig ?

    Groeten van uit Oerle !

  • 28 Maart 2008 - 21:38

    Carlyntje!:

    heee jilles!

    nou omdat je het zo aandwong om het te
    lezen .. haha grapje!

    Nee het is een leuk verhaal!
    Je maakt daar écht heel wat mee man!
    écht gaaf!
    Fyn dat het zo leuk daar is ..
    En dat stappen tot 7u.. dat dat daar normaal is .. dat moest hier ook maar eens komen hier willen ze dan de deuren om 2u al gaan sluiten pff..
    Majaa nog heel veel plezier daar
    en succes op school natuurlijk!

    Groetjees van je nichtje!
    Ik wacht op de foto's !!:D

  • 29 Maart 2008 - 12:00

    Patty:

    Chilles!

    Superleuk dat je bij Romina bent!
    En zorg maar dat ze i.p.v. jumpstyle meer naar Jason Mraz en Damien Rice gaan luisteren bijvoorbeeld ;)
    Nog héél veel plezier!
    En tot gauw (nog maar 3 maandjes!)

    Kus Patty

  • 29 Maart 2008 - 12:24

    Laura:

    Lieve Jilles,

    Nice story! Ben heel beniewt naar je foto's :D Ik zie en spreek je snel weer op msn :D

    Tot over 3 maandjes Eindelijk weer:D

    Kuss Laura

  • 29 Maart 2008 - 19:51

    Pieter En Maria:

    ha die jilles

    Gefeliciteerd met je nieuwe gastgezin. Fijn dat je het daar goed naar je zin hebt. Vandaag je vader gesproken, was heel trots dat hij Maxima op bezoek heeft gehad in Boekel. En natuurlijk aan haar vol trots kunnen vertellen dat jij in Argentinië bent! Geniet nog maar goed de komende 3 maanden, groetjes pieter en maria snoeijen

  • 29 Maart 2008 - 23:22

    Mam:

    Ha die Jil,
    toch gelukt om je verhaal af te maken, weer leuk om te lezen. Aantal keren school is al toegenomen, eerst 3 nu 4 of 5 ochtenden, moet niet gekker worden.
    Veel plezier daar en we kijken uit naar je foto's.
    Mam en de rest van de family

  • 30 Maart 2008 - 17:17

    Harry En Ineke:

    Ha die Jilles,

    wat heerlijk om je verhalen weer te lezen!
    Weer een nieuwe uitdaging aangegaan, die voorlopig goed bevalt.
    Harstikke leuk voor je.

    Heel veel plezier daar en de
    groeten van Harry en Ineke

  • 31 Maart 2008 - 07:03

    Lies:

    heee jill!

    grymt om te lezen dat verhaal van jou! je vermaakt je wel hoor ik :D
    hier begint de lente eindelijk door de komen, hoewel me dat niet weerhoud om te snowboarden, heb al weer lekker een week wintersport geboekt (;
    maar goed, een beetje zon kan geen kwaad anders sta ik dadelijk als een bleek melk meisje langs jou :b

    hahaha maar tof dat je je vermaakt, en we zien elkaar wel over wat jaren, aangezien we allebei niet meer terug willen ;)

    liefs!!

  • 31 Maart 2008 - 19:17

    Bruno:

    hola niño como estas? se ve q bien! eso espero!! aqui se te extraña asi q espero q vuelvas! nos estamos viendo un dia de estos!! chau

  • 02 April 2008 - 07:27

    De Sjeng:

    Dat ziet er gezellig uit!
    Als je nog maar kunt wennen als je terug komt.
    La buena vida en Argentina!

    Recuerdos de
    SJENG!

  • 02 April 2008 - 08:31

    Fam Van Bakel:

    Hoi Jilles,

    Leuk om al je verhalen te lezen. Het lijkt me een geweldige ervaring! En de tijd vliegt, nog even en dan ben je weer gewoon in Nederland.
    Daarom, geniet van je tijd daar en alvast proficiat en een fijne verjaardag. Maar dat zal vast wel lukken.

    Groeten, Fam v Bakel

  • 02 April 2008 - 18:37

    Marian:

    Hoi Jilles,Zo te lezen gaat het heel goed met jou.Geniet nog lekker daar!
    Wij zijn net naar Boekel geweest,het afscheid van jullie pap .Het was gezellig,de overbuurman was volop aan het filmen zodat jij als je terug bent het allemaal op dvd kunt terug zien.Jilles zondag een heel fijne verjaardag .Veel groetjes tante Marian en ome Chris

  • 05 April 2008 - 15:27

    Fam Loijen Uit Oers:

    Hey Jilles
    Ben al bijna 19 jaar gewend om vandaag een kaart voor je te posten!!
    Dit jaar doen we het dus maar zo.
    Af en toe je avonturen gelezen op je site.Heel leuk!
    We wensen je nog een fijne tijd daar en voor morgen alvast een leuke verjaardag toegewenst.
    groetjes Frans, Ine,Jeroen en Joris Loijen

  • 06 April 2008 - 08:56

    Familie Snoeijen:

    ha die jilles,

    Vanuit Nuenen willen we je feliciteren met je 19e verjaardag. We hopen dat dit een geweldige dag voor je gaat worden, geniet er maar goed van!

    groetjes pieter, maria, lisanne, en mark

  • 06 April 2008 - 09:35

    Harry En Ineke:

    Ha die Jilles,

    van harte proficiat met je 19!!!
    Het wordt vast een bijzondere dag voor het eerst zonder je "ouwelui en je zussie".
    Geniet met volle teugen!

    Lieve groet, Harry en Ineke

  • 06 April 2008 - 14:59

    Fam. Meulepas:

    Hoi Jilles,

    In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Maak er maar een mooi feest van, maar zo te lezen lukt dat best wel daar.

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en we wensen je nog een fijne tijd toe op je nieuwe adres.

    Het schiet al weer aardig op en over enkele maanden hopen we je weer een keer bij ons thuis te zien.

    Groetjes
    Mari en Gerda Meulepas

  • 06 April 2008 - 17:47

    Lisanne Snoeijen:

    Hej Jilles,

    Ik dacht zal ook jou site eens lezen naast die van inge.. Maar klinkt ook goed wat jij allemaal meemaakt! Grappig dat je ook engels studeert. Wel heel toevallig dat ik net vandaag op je site kijk, volgens mij ben je jarig haha, dus bij deze: gefeliciteerd! Zag dat ons mam ook al een berichtje had achtergelaten. Kom je tegelijk met inge terug? Geniet iig nog van de laatste maanden daar!

    Groetjes Lisanne, de zus van inge ;)

  • 06 April 2008 - 19:26

    Sjors:

    Hee Jilles,
    Gefeliciteerd met je 19e verjaardag.
    Hoe is 't op je nieuwe adres??;-)

    Groeten van Sjors (en Michiel)
    Heb je de e-card ontvangen?

  • 06 April 2008 - 19:32

    Bruno! :):

    hoi! jilles!!

    Gelukkige verjaardag! hahahaha

    viste se holandes!! lalala :P

    bueno espero q la pases muy bien!!! sisis

    y q te diviertas! muchoooooooo ;)

    aqui en casa se te extraña mucho te

    mandan saludos!! besos!! nos vemos pronto

    eso espero! suerte chau!!! ;)

  • 07 April 2008 - 09:46

    Dianne Lodewijks:

    Hee Jilles,
    Wat een verhaal weer, leuk zeg.
    Ik weet het, ik ben een dagje te laat maar toch: Alsnog vanharte gefeliciteerd! Ook van ons pap en ons mam!
    Veel plezier daar nog maar dat moet geen probleem zijn denk ik;)

    Liefs xx Dianne

  • 15 April 2008 - 18:05

    Frits En Angeline :

    He Jillis,

    We lezen en zien dat je het goed naar je zin bij onze dochter! Wel heel vreemd dat jij daar nu zit bij die kleine krullebol. Als je over enkele maanden terugbent in Nederland dan hopen we je snel te ontmoeten om je ervaring met ons te delen. Nog een hele fijne tijd daar bij de familie Juarez en doe ze allemaal de groeten van ons. En geef die kleine een dikke knuffel van ons.

    Frits en Angeline Nieuwenhuijse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 41446

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: