Fiesta, Fiesta!! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Fiesta, Fiesta!! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Fiesta, Fiesta!!

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

07 Oktober 2007 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Hier dan weer eindelijk een berichtje!
Er is weer een hele hoop gebeurd sinds het vorige bericht dus ik zal maar meteen beginnen met de afgelopen week. Ik zit hier nogal moe een bericht te typen want we zijn zaterdagavond thuis gekomen van Carlos Paz. En met we bedoel ik onze klas en met Carlos Paz bedoel ik een week lang fiesta!
Het is in Argentinië een gewoonte dat de laatste jaars een week op vakantie gaan met de klas, en wij gingen dus naar Carlos Paz. Schijnbaar "the place to be" wat betreft disco´s! We gingen vrijdag de 28e met de bus richting Carlos Paz. Na een lange reis in de bus kwamen we bij ons hotel aan waar we een week lang zouden verblijven. Het bleek dat we daar met een aantal andere klassen van andere scholen uit Tucuman zaten en dat we dus met de hele groep een week lang Carlos Paz onveilig gingen maken.

Het schema voor de week zag er als volgt uit. Om 12 uur opstaan, half 1 eten. Dan meestal rond half 2/ 2 uur klaar staan voor vertrek naar de acitiviteit van de dag. Rond een uur of 6 terug bij hotel, chillen/zwemmen/slapen. Dan om kwart over 8 eten en dan rond een uur of 12/1 uur op naar de disco! Daar bleven we dan tot een uur of 6. Dan aangekomen bij het hotel niet gaan slapen maar eerst nog ontbijten. En dan slapen tot 12 uur of gewoon heel de nacht/ochtend wakker blijven! Oftewel een druk schema voor Argentijnse begrippen en weinig kans om veel te slapen, maar ja daarvoor waren we ook niet naar Carlos Paz gegaan.

We kwamen op zaterdagochtend aan bij het hotel en die dag gingen we naar "Fly Rock" Daar gingen we abseilen ofzoiets en daarna lekker bij een riviertje met strand chillen. Het zonnetje schijn die dag dus lekker een dagje op het strand gevoetbalt, volleybalt en zelfs gerugbyt, want die sport is hier nogal populair. (zeker nu want het wk is bezig!) Daarna naar het hotel en lekker gezwommen en toen s´avonds naar de disco!
De dag daarop hebben we gerodelt en wederom naar de disco! De dag daarna gingen we met de hele groep naar een strand dat aan een meer lag. We staken met de boot het meer over en daar hebben we heel de dag lekker gechillt in de zon en ondertussen wat zwemmen of andere sporten. S´avonds was een echte Rik Tiebosch avond. Voor de mensen die niet weten wat dit inhoud. Alle meisjes gingen verkleed als jongen naar de disco en alle jongens als (jawel) meisjes. Dit was echt super grappig en een erg gezellig avond!

Het viel me ook op dat ze hier allemaal erg fanatiek zijn als het over hun school gaat. De strijd tussen de scholen was erg fanatiek. Elke klas had zijn eigen spandoek gemaakt en er werd constant dingen gezongen over de school enzo. Sowieso houden de mensen hier erg van muziek want waar we ook waren, er was altijd muziek. Bij het zwembad stond altijd de muziek hard aan en als de mensen niet aan het zwemmen waren dan waren ze wel aan het dansen. De muziek is ook erg relaxte muziek. Ik zal binnenkort wel een keer een lijstje hier neerzetten met een aantal nummers die je zeker een keer gehoord moet hebben! In de disco´s wordt ook erg relaxte muziek gedraait en ik begin het dansen steeds meer onder de knie te krijgen. Gelukkig zijn alle dames hier wel bereid om het me te leren!

Verder zijn we nog twee dagen naar een "Campo" geweest. Dit is een plek waar we heel de dag een aantal activiteiten deden zoals zwemmen, quad rijden, een soort van kabelbaan, sumo worstelen en paardrijden. En zoals gewoonlijk dus elke avond fiesta, bailar todo le noche!

Ik begon ondertussen ook de andere mensen steeds beter te kennen want ik viel natuurlijk wel een "klein beetje" op tussen al die argentijnen. De mensen van de andere scholen waren erg aardig en ook de mensen van mijn klas leerde ik steeds beter kennen. De slaapkamers waren niet erg groot maar dat hoefde ook niet aangezien je er amper was. Het voelde af en toe een beetje als de eerste week hier want ik moest me weer aan veel mensen voorstellen en foto´s van thuis laten zien (nog een keer bedankt daarvoor zus!) Met het enige verschil dat ik nu wel begreep wat ze vroegen en dat ik de vragen ook nog kon beantwoorden. Ik was op elke kamer welkom en heb dus nogal wat tijd doorgebracht met het beantwoorden van vragen maar dat was erg gezellig, zeker als het gebeurt onder het genot van wat flessen drank ;) Ik heb er ook een hele serie bijnamen bijgekrgen deze week omdat sommige mensen mijn naam nogal lastig vonden. Dus meestal riepen ze maar Holande of rubio (blond)

De foto´s van deze geweldige week volgen hoop ik deze week zo snel mogelijk. Want de meeste foto´s zijn gemaakt met het toestel van een klasgenoot en ik hoop dat ik dat toestel deze week een keer kan lenen zodat ik alle foto´s hier op de pc kan zetten.

Voor de rest gaat alles goed hier. De spaanse lessen zijn erg fijn en ik merk al dat ik alles steeds beter begrijp en ook al steeds meer kan zeggen! Morgen weer naar school :( maar gelukkig ook weer een keer sporten want dat is er de afgelopen week ook niet van gekomen. Ofja, ik denk dat ik toch wel wat calorieën hebt verbrand in de disco,s ;)

Ik hoop dat ik niks vergeten ben en dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn van mijn avonturen hier!

  • 07 Oktober 2007 - 18:29

    Esther:

    heej.. :D Klinkt echt zo mega relaxt die week vkantie met je klas!.. enne ik ben vooral benieuwd naar de foto da jij als meisje verkleed was ;).. Ik hoop dat je die wel hebt, :P.. wacht het rustig af!
    Kus Esther

  • 07 Oktober 2007 - 18:35

    Harry Welp:

    En wij maar denken dat je naar Argentinie bent gegaan om te studeren.....
    Ik herken het feestverhaal uit sommige verhalen van onze lotte toen zij in Australie zat.
    Genieten is heel belangrijk!!
    Blijf nog maar lang genieten van alles wat je daar doet.
    Groetjes, ook van Ineke,
    Harry

  • 07 Oktober 2007 - 19:23

    Brittttt:

    Hee Jilles, onze vaders zijn afgelopen week nog gezellig uit eten geweest met de Boecult club.. We missen je allemaal :P
    Liefs Britt

  • 07 Oktober 2007 - 20:27

    Anne:

    Hoooii Jilles,
    Klinkt echt super daar!
    Ik ben benieuwd naar de foto's en dan vooral naar die van jou verkleed als meisje!

    Met de familie hier gaat alles goed.
    Spreek je snel wel weer een keertje ofzo,

    Doe iedereen de groetjes daan :D

    xxxxx Anne

  • 07 Oktober 2007 - 20:39

    Marian En Chris:

    Hai Jilles, inderdaad leuk om weer een bericht van je te lezen. Een leuke week daar gehad,fijn!!!Weer veel gezien,gehoord en gedanst.
    Misschien kun jij ons wel een workshop salsa of zoiets geven als je weer in Nderland bent.Een leuk idee als we met de familie weer weggaaan. Alhoewel onze heupen niet zo los zullen zitten als die argentijnse schoonheden.Hier is het geen zomer meer maar vandaag wel heel lekker herfstweer geweest.Je weet wel met van die mooi gekleurde bladeren aan de bomen en een heerlijkzonnetje erbij.Jilles fijn dat de spaanse les zo goed gaat.Toch niks erger dan dat je de mensen niet verstaat .En dat jou dat gaat lukken daar hadden wij ook niet aan getwijfeld.Nu voor jou bijna zomervakantie,hier bijna herfstvakantie maar eerst nog een proefwerk week aan vooraf.Jilles het ga je goed en we kijken weer uit naar je volgende bericht.
    Veel groetjesvan ons.


  • 07 Oktober 2007 - 21:36

    Sander:

    Ey tjilles,

    Mooi dat het zo goed gaat! Klinkt als een hele relaxte week, lekker uitslape en feeste :P, ben benieuwd of er wat leuke nummers tusse zitte, kan je ook een Klas-CD make voor dit jaar, net als A3a-hits, of wat was het ? :P

    Keep us updated

    Groetjes,
    Sander

  • 08 Oktober 2007 - 13:44

    Rik!:

    jilles,, een echte avond voor mij jaaa..
    jammer dat ik er niet bij kon zijn.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    We staan 1e met de a1 in de hoofdklasse dus dat is wel weer een toppertje!

    spreek je,
    groetjes rik

  • 08 Oktober 2007 - 15:02

    Kees De Kort:

    Klink leuk ! Wil die foto's wel eens zien jou als meisje whaha :P Maarja hier is alles goed. Alleen Ajax ... tja

    Lators :W

  • 08 Oktober 2007 - 15:29

    Dave:

    Klinkt goed Jilles, zo'n feestweek.. was je vast en zeker wel aan toe;) Moet ook op z'n tijd, je moet daar toch wel een boekels zuipniveau hoog zien te houden hè;) maar dat zal vast en zeker wel lukken.. anders komen wij met z'n allen wel ff helpen:P

    Heel veel plezier nog jonge!
    Geniet ervan..

    Groetjes Dave

  • 08 Oktober 2007 - 16:23

    Martijn:

    hey jilles,

    leuk dat je het naar je zin hebt. met mij gaat het ook goed opschool. ik mag al met pepperspray spele en wapenstok enzo.
    wij staan nog steeds 1e met de A1 na 6 wedstrijde. oftewel kampioene:P haha nouja beetje realistisch blijven.

    veel plezier en ik hooor het wel weer
    gr..

  • 08 Oktober 2007 - 17:15

    Inge:

    Heey Jilles!

    HDP!;). Waarom ga jij wel een week feesten en ik niet!(en dat allemaal dankzij een vrouwe op school dit mij niet in een hogere klas wou plaatsen:@). Ben er echt jaloers op! Trouwens dat lied dat je me gegeven hebt.. Dat word hier ook veel gedraaid.. wist alleen de naam niet.

    Veel plezier nog en tot in Februari!

    xx Inge

  • 08 Oktober 2007 - 17:18

    Ans En Marloes :

    hey jilles,
    wat een verschil zeg tussen hier en in argentinie!!
    mooie foto's heb je op je site!
    We vinden het echt knap dat je dat zo durft voor een jaar naar argentinie. Veel succes en plezier! En probeer er het beste van te maken..

    Groetjes Ans en Marloes Rovers

    Geniet ervan!

  • 09 Oktober 2007 - 11:42

    Thomas:

    Hej jilles, en kun je me al beetje overtreffen met salsa dansen?;) Ik hoop dat je het gezellig hebt en zie je over paar maanden weer! Latertje

  • 09 Oktober 2007 - 12:50

    Patty:

    Vette shit Jilles :)
    geniet er nog van, maar dat doe je vast en zeker zo te lezen!
    kus

  • 09 Oktober 2007 - 14:04

    Ruud Hoffmans:

    Zullen wij je dan maar voortaan de bijnaam Jillejetteke geven ;)..Goed om te horen dat je de taal steeds beter onder de knie krijgt, want de taal van handen en voeten kent ook z'n beperkingen haha. Met A1-os gaatos allos goedos! Nog veelos feestos plezieros daaros..

    Gr.
    Ruud

  • 09 Oktober 2007 - 14:07

    Lies:

    hejsan du!

    hahaha super :D zo te horen vermaak je je wel ;) maargoed dat wist ik eigelijk al!

    knuffelkus mij

    kramar!

  • 09 Oktober 2007 - 14:42

    Laura:

    Jilles!

    Zo zo, toch nog je porsie boekel gehad dan! Super dat je het zo naar je zin hebt.Bij mij op school is ook alles super! Echt n droomopleiding!
    Over een weekje alweer weer 18 jaar! weew.

    Nouja Nog heel veel plezier!

    Dikke kus
    Laura

  • 09 Oktober 2007 - 19:25

    Tante Jo:

    Hoi jilles,

    Ik heb weer computerles van Nicole en heb de site gelezen. Een weekje vakantie gehad? ik ook, ben naar Rome geweest. Ik hoop dat jij beter spaans kan dan ik Italiaans.

    Groetjes tante Jo

    (nicole)

  • 10 Oktober 2007 - 12:47

    Tante Jose:

    Wat fijn dat je zo'n positief bericht stuurt. Erg leuk om te lezen, we hoopten ook dat je zou genieten en dat lijkt nu toch te lukken!!! Hier is alles oke. ik ga nu met Kees nieuwe schoenen kopen . gr jose.

  • 10 Oktober 2007 - 14:28

    Niels:

    hey jilles
    mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    het wordt waarschijnlijk alleen maar leuker als je ook nog iets kunt verstaan van wat ze daar zeggen, maar dat zal wel goedkomen.

    hier is ook alles goed.
    veel plezier nog en ik hou je site in de gaten ;)

  • 10 Oktober 2007 - 18:09

    Erik:

    eej jilles jij altijd maar zeggen dat wij niks doen. Maar wij hebben nooit een week lang aleen maar zuipen. maar tis mooi da t goed gaat, ajax gaat ook weer kampioen worden nu ten cate weg is dus alweer een probleem minder en ook de a1 is op weg na een stunt. maar nog veel plezier daar in brazilie:P en tis goed om te horen dat je weer na school mag dan zijn wij niet de enige die werken:d. Groete van Erik

  • 10 Oktober 2007 - 18:12

    Pieter En Maria:

    ha die jilles ( Holande of rubio)

    Tja, dat krijg je als je al weer 2 maanden in Argentinië woont. Fijn dat je een leuke feestweek hebt gehad, geniet maar weer met volle teugen. Dat gunnen we je van harte!

    groetjes vanuit Nuenen, de ouders van Inge Snoeijen; pieter en maria

  • 11 Oktober 2007 - 16:11

    Carina:

    klinkt allemaal heel stoer:)
    en ben ook wel erg benieuwd hoe jij er uit zag op dat feesT:p
    fijn dat je ze al een beetje kan verstaan!
    veel plezier nog!
    kus Carina

  • 12 Oktober 2007 - 09:18

    Wilma En Dré:

    Hoi Rubio,

    Klinkt allemaal heel erg goed. Je blijkt een echte kameleon. Je past je overal heel gemakkelijk aan, maar die mensen daar ook aan jou en dat verdient ook een compliment.
    Je begrijpt dat we dat dansen ook wel een keertje willen zien, dus als er nog eens een videootje aanzit???? Wel een raar idee dat wij naar de herfstvakantie toe aan het werken zijn en jij naar de zomervakantie.
    Stuur maar af en toe een zonnestraaltjein de vorm van een leuk verhaal en wi genieten weer.
    Hé, Holande, geniet ervan.

    Groetjes, Wilma

  • 12 Oktober 2007 - 15:52

    Pleun:

    heyy
    ik hoor dat je daar gins ook goed zit:P en ook zeker wel relax ja als je de taal een beetje kan je krijgt trouwes nog de groetjes van kathalijne:P sucses nog daar en tot over ongeveer 10 maande fzo?:p mazzel

  • 14 Oktober 2007 - 16:34

    Eric:

    hoi jilles hoe gaat het met je?ik zit op voetbal en heb al 4 wedstrijden gespeelt maar nog niet gewonnen net als ajax! hoe heet de mevrouw die bij je slaapt?
    groetjes eric klessens

  • 16 Oktober 2007 - 19:54

    Anouk:

    Hey Jilles!
    Leuk wat je allemaal meemaakt daar!En ik vind het ook erg leuk om te lezen, dus kom maar weer op met de volgende veralen haha ;)!!
    Groetjes Anouk

  • 02 November 2007 - 08:41

    Lisanne:

    hee jilles
    Kei Leuk al die foto's ik zag wel dat je je vermaakte met al die dames:P
    hahah..
    goetjes X lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 41463

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: