Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!!

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

02 Januari 2008 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

En weer een update van mijn kant!

Vanuit hier wens ik iedereen nog een gelukkig 2008!!
Wederom bedankt voor alle reacties hier, op hyves, op msn of op mijn mail! :)
De kerst en oudjaar zijn net achter de rug en het was gezellig! Maar daarover later meer!

Om te beginnen ga ik even een week of drie terug. Toen had ik namelijk gala van mijn klas (zie de foto´s!) Ik zit/zat namelijk in het laatste jaar en dit zou dan de afsluiting zijn van je hele carriere op school. Was erg gezellig avond! Het begon met een soort van diner en daarna nog heel de avond/nacht/ochtend gedanst enzo. Iedereen natuurlijk weer op z´n best gekleed want het was natuurlijk gala. Hierna was de vakantie dan echt begonnen. De vakantie hier duurt tot ongeveer februari want tot die tijd is het gewoon simpelweg te heet om naar school te gaan!
Tot nu toe een vrij rustige vakantie. Overdag rustig aan en dan meestal ´s avonds op stap ;)

Ondertussen is het ook alweer kerst en oudjaar geweest dus ik heb nog genoeg om over te vertellen! :) Kerst wordt hier namelijk anders gevierd dan in Nederland. In Nederland heb je namelijk naast 1e ook een 2e Kerstdag. Nou ik weet niet waarom of wie dat verzonnen heeft maar op het gebied van de 2e Kerstdag is Nederland volgens mij behoorlijk uniek! Hier in Argentinië wordt vooral Kerstavond gevierd. Op Kerstavond kwam een groot deel van de familie naar hier. Iedereen had wat eten klaargemaakt en we hadden buiten een grote tafel neergezet waar we met z´n alle aan konden zitten. (Jaja buiten eten met Kerst, je maakt nog is wat mee :cool:)
Toen het bijna 12 uur was hadden we de radio aangezet want het is in Argentinië schijnbaar de gewoonte om tot Kerst af te tellen. Dit gaf me eigenlijk meer een oudjaarsgevoel dan Kerst. En dat gevoel werd alleen maar erger toen het 12 uur was en heel de stad vuurwerk begon af te steken! Daarna nog tot in de vroege uurtje buiten gezeten en gekletst met mijn familie. Op 1e en 2e Kerstdag heb ik niet zoveel gedaan behalve dan de restjes van Kerstavond opgegeten ;)

Tussen Kerst en oudjaar niet veel gedaan behalve bijna elke avond op stap gegaan! Ondertussen was de beste vriend van Raquel ook hier aangekomen, hij is hier een weekje bij Raquel op bezoek (Raquel is ook van Yfu maar dan uit België) Helaas gaat Raquel alweer bijna naar huis want die gaat nog een half jaartje naar Frankrijk!

En toen was het alweer Oudjaar (wat gaat de tijd toch snel!) Over 4 dagen is het alweer 5 maanden geleden dat ik in Amsterdam op het vliegtuig stapte. Op oudjaarsdag (of hoe zeg je dat :P) ben ik heel de dag bezig geweest met eten klaar te maken voor ´s avonds. Ondertussen had ik lekker heel de dag radio 2 aanstaan met de Top 2000 om in de stemming te komen. (Mijn familie vond het niet zo erg dat ik een dagje de radio op een Nederlandse zender had staan) En aangezien het hier 3 uur vroeger is dan in Nederland was het hier 9 uur toen het nieuwe jaar in Nederland begon. Rond half 10 heb ik even met mijn ouders en wat familie aan de telefoon gehangen, was erg leuk! =)
Toen was het hier eindelijk ook 12 uur en hebben we hier geproost op het nieuwe jaar en natuurlijk weer veel vuurwerk! Helaas waren de discotheken hier niet open ´s nachts dus gingen we naar een feest hier in de buurt. Was erg gezellig en rond half 8 lag ik in mijn bed. De volgende dag nog even de rest van de familie aan de telefoon gehad en vooral veel geslapen!

Sorry voor het korte bericht maar het ontbreekt even aan inspiratie. Zal binnenkort wel weer wat schrijven als ik weer inspiratie heb. Tot dan moeten jullie het hiermee doen! ;)

  • 02 Januari 2008 - 17:41

    Inge:

    heey

    idd. wat je zegt ik had ook met kerst meer het gevoel dat het oud en nieuw was dan met oudjaarsdag zelf.. dat aftellen.. zo raar!

    Maar wel lekker die temperatuur daar. Ik had oud en nieuw met 20 graden. Is iets warmer dan waar ik normaal woon;)

    maar ik ga weer.. want ben nu bij een oom en tante weer in een totaal ander deel van argentinie en ga nu pinguins en dolfijnen bekijken per boot:D:D:D:D

    xx Inge.. tot in Feb!

  • 02 Januari 2008 - 19:51

    Petra:

    Hoi jilles. Wat apart om met kerst buiten te eten. Foto,s zien er goed uit.De beste wensen voor 2008 en dat je nog een mooie en leerzame tijd mag hebben in Argentinie.
    Groetjes Ben Petra Fieke en Rik

  • 02 Januari 2008 - 22:07

    Annemie En Harry :

    Van ons de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar 2008
    Na de perikelen van afgelopen maanden is het toch de moeite waard om deze stage te volgen. Het is ook aan de andere kant van de wereld een feest met de jaarwisseling.
    Nogmaals een gelukkig nieuwjaar !!!

    Annemie en Harry Marheeze

  • 03 Januari 2008 - 09:42

    Harry En Ineke:

    Dag Jilles
    Ook voor jou een heel gelukkig nieuwjaar.
    Het gaat inderdaad erg snel. Over en paar maanden ben je al weer thuis.
    Geniet van je vakantie en voor de periode daarna( wat je ook gaat doen en waar) veel succes.
    Harry en Ineke Welp

  • 04 Januari 2008 - 15:16

    Henk Giebels:

    Dag Jilles,

    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat het een goed jaar wordt voor jou.
    Voor mij waren de laatste maanden erg enerverend. Dat had je al gehoord. Bedankt nog voor je morele steun. (Ik kreeg nog meer Zuidamerikaanse steun: een mailtje uit Ecuador, van Marieke, jouw medeleerling van vorig jaar.) Nu geef ik al weer twee maanden gewoon les. Mijn leerlingen schijnen daar echt blij mee te zijn. Fantastisch. De schoolleiding is nog steeds boos over mijn krantenartikel.... En ze vinden nog steeds dat ze gelijk hebben. De sportiviteitsprijs zullen ze wel nooit winnen.

    Ik heb al je berichten gelezen. Je hebt een fantastische tijd daar in Argentinie. En dan nu 30 graden... daar teken ik voor.
    Wat ga je allemaal doen, nu de vakantie is aangebroken?

    Hartelijke groeten uit Gemert,
    drhg.

  • 05 Januari 2008 - 21:44

    Maud:

    Haai Jilles!

    Superleuke foto's en bericht!
    Vreemd dat ze daar op zó'n andere manier kerst vieren!
    Wel relaxt zo buiten eten.
    Nog veel plezier daarzo.

    Xxx Maud

  • 05 Januari 2008 - 23:19

    Lies!:

    heeee lieve hollander van me!

    wat leuk je haar zo, op die 2e foto! inderdaad niet het langste verhaal wat ik op je site heb gezien, maargoed ik weet eigelijk al alles van je, (;
    leuke foto's en toch een leuk verhaaltje!
    over een half jaar zijn we alweer terug, moeten we daar blij of verdrietig over zijn denk je?

    Wanneer ga je naar je andere gastgezin? weet je daar al iets meer van?
    maar goed, we mailen msnen etc.!

    dikke kus!

    heej då lies

  • 07 Januari 2008 - 16:40

    Elly Janssen:

    Ha Jilles
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, ik hoop dat je een goede start krijgt met je nieuwe gastgezin, goed geregeld!Nog 7 weken en dan gaat Marieke naar huis, zorg jij er dan, samen met Eef, voor dat we voldoende te lezen hebben?Het blijft leuk om jullie web-logs te lezen.
    Groetjes uit Elsendorp

  • 07 Januari 2008 - 16:59

    Paul:

    heej jilles!
    nog een keer gelukkig nieuwjaar!,
    mooi dat je daar ook flink hebt kunnen feesten.
    ik hoop dat je nog veel leuke dingen mee maakt daar.
    groetjes paul

  • 08 Januari 2008 - 15:17

    Bruno :

    hola feo! no sabia q habias subido todas esas fotos! estan muy buenas! bueh solo pasaba para firmar esta cosa q no entiendo mucho jejeje nos vemos!!! y levantate!!! y ayudame a cocinar!!! vago!! :) me voy a molestarte en la pieza!!! ;) chauuu nos vemos en dos segundos!! :P

  • 08 Januari 2008 - 21:35

    Pieter En Maria:

    Ha die Brabo!
    Tja, ook vanuit Nuenen heel veel geluk voor 2008! Dat je maar een mooie YFU reis mag gaan maken, samen met inge en de rest van de groep. Nog een hele fijne tijd en succes als je gaat verhuizen.
    groetjes pieter en maria snoeijen

  • 11 Januari 2008 - 15:20

    Henk En Hermien:

    Hallo Jilles

    Nog de allerbeste wensen vanuit Gelderland. Jullie gaan nu aftellen!
    Veel plezier op de YFU reis en succes met de verhuizing.
    De ouders en broertjes van Nelleke

  • 13 Januari 2008 - 16:30

    Anouk:

    He Jilles!
    Wat grappig dat jij ook naar de top 2000 hebt geluisterd daar!!Je was dan één van de 8,2 miljoen luisteraars haha!En aan uitgaan ontbreekt het bij jou niet zo te zien, ik wens je een fijne vakantie!!!!Heb je trouwens ook meegekregen wie er 'winterkampioen' is van Nederland :P sorry kon het niet laten ;) maar proficiat met de overwinning vandaag op AZ (4-1) haha
    Groetjes Anouk

  • 13 Januari 2008 - 16:48

    Anouk:

    rectificatie: sorry typfoutje, 6-1

  • 14 Januari 2008 - 10:28

    Marianne:

    Hey Jilles,
    Wel een beetje laat, maar ik heb je berichtje niet eerder gelezen! Alsnog de beste wensen voor jou!
    Leuk verhaal en mooie foto's! Het zal moeders goed doen dat je er zo goed uitziet!
    Geniet nog lekker van deze unieke kans, want eens komt toch weer dat druilerige Holland in beeld! (alhoewel de zon nu lekker schijnt in Boekel!)
    Hartelijke groet van Marianne en de rest van de familie.

  • 13 Februari 2008 - 10:43

    Tante Jo:

    jilles hartelijk gefeliciteerd.met deverjaardag van je zus groeten tante jo

  • 27 Februari 2008 - 13:34

    Marieke:

    Hee!

    Hier een berichtje vanuit het koude Gemert. Hoe gaat het met je? Zit je al in je nieuwe gezin? Volgens mij wordt het hoog tijd voor weer een weblog!

    Geniet nog flink in Argentinie, want weer thuis zijn is echt weer heel gewoon..

    Liefs

  • 02 Maart 2008 - 17:17

    Inge:

    zet dat Buenos Aires/yfu trip verhaal eens er op.. kan ik eindelijk eens kijken of ik nog aan de slag moet of niet..

    veel succes in het zuiden, en vergeet niet langs te komen!;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 41446

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: