Ain´t no Sunshine - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu Ain´t no Sunshine - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Jilles Vondervoort - WaarBenJij.nu

Ain´t no Sunshine

Door: Jilles

Blijf op de hoogte en volg Jilles

03 Maart 2008 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

En hier dan eindelijk weer een bericht!
Sorry voor het lange wachten maar de maand Januari was gewoon saai en daarna ben ik bijna heel Februari op reis geweest! :D En juist over die reis ga ik nu heel veel vertellen!

Eerst even over de titel, waarom nu toch Ain´t no Sunshine? Het heeft niks te maken met het weer wat zon hebben we meer dan genoeg gehad op onze reis maar het heeft alles te maken met die mooie klassieker van Al Green. Dat was namelijk (voor Sam en mij dan) het lied van de reis. Waarom? Geen idee, maar het blijft wel een geweldig nummer :P Ik had het verhaal ook wel "stonefrogzilla", "godsprinkhaanzilla" of "waarom moet je de flash afzetten als je bepaalde dingen wilt fotograferen" maar dan had waarschijnlijk alleen Sam moeten lachen :P

Maja, dan nu maar even het verslag van de reis!
11 Februari ben ik s´nachts hier in Tucuman met de bus vertrokken naar Buenos Aires. De YFU reis begon de 15e pas maar Inge en ik hadden weten te regelen dat we vantevoren een paar dagen in Buenos Aires konden blijven. Na een nacht en een dag in de bus gezeten te hebben kwam ik 12 Februari rond 6 uur s´avonds aan in Buenos Aires. Toen vanuit het busstation een taxi naar het vliegveld gepakt om Inge op te wachten. Inge moest namelijk vanuit Rio Grande komen en dat ligt helemaal in het zuidelijkste puntje van Argentinië.
Toen Inge aan was gekomen zijn we samen met Gustavo (van YFU) naar het appartement gereden waar Inge en ik tot 15 Februari zouden blijven. Dat appartement lag echt vlak bij het centrum en was van Julian, een jongen van 28, die 11 jaar geleden ook met YFU op uitwisseling is geweest.

De volgende dag vroeg opgestaan want we hadden maar twee dagen in Buenos Aires en we wilden natuurlijk wel alles zien. Om 8 uur s´ochtends was Miriam (een YFU student uit Duitsland) bij ons want die zou die dag met ons Buenos Aires gaan verkennen. We gingen met de bus meteen op weg naar de eerste stop van de dag namelijk "La Boca" La Boca is een wijk in Buenos Aires waar vroeger vooral de havenarbeiders woonden. Dit was/is een erg arme wijk, hierdoor kwam een kunstenaar (naam vergeten) op het idee om de huizen in allerlei kleuren te verven om de mensen wat op te vrolijken. (zie fotos) Hier hebben we wat rondgelopen en erg veel fotos gemaakt. We waren er erg vroeg en daardoor waren er nog weinig toeristen dus konden we goed fotos maken. Vervolgens zijn we naar "La Bombonera" gelopen, het stadion van Boca Juniors wat echt midden in de woonwijk ligt. Daar zijn we naar het museum gegaan en een tour gedaan door heel het stadion. Dit was voor mij natuurlijk het hoogtepunt van heel Buenos Aires! ;)
Daarna zijn we wat wezen eten in La Boca en tijdens het eten nog genoten van de Tango! Daarna hebben we dus bus terug naar het centrum gepakt en zijn we daar even de meest touristische dingen gaan bekijken. We zijn naar het regeringsgebouw geweest, "Casa Rosada" en vervolgens langs het water gelopen en nog de Nederlandse Ambassade gespot! Vervolgens naar een grote kerk wezen kijken waar San Martin lag begraven. San Martin was de belangrijkste onafhankelijkheidsstrijder van Argentinië. Hierna zijn we even langs het YFU kantoor gegaan om alvast onze bustickets op te halen voor de reis naar Cordoba, want daar zou de YFU trip beginnen. Vervolgens zijn Inge en ik naar de Obelisk gelopen, het beeld wat bijna wel op iedere foto van Buenos Aires is terug te vinden. Daar hadden we afgesproken met Pieter. Pieter zit ook een jaar in Argentinië met de rotary en wij woonden vroeger allebei in Oerle maar het was denk al wel een jaar of 6 geleden dat ik hem voor het laatst heb gezien. Dus het was erg grappig dat we elkaar uitgerekend in Buenos Aires weer tegenkwamen. We zijn wat gaan drinken en daarna nog even naar een park gegaan. S´avonds ben ik samen met Inge en Julian wat gaan drinken in een bar.

De volgende dag weer vroeg op want dit was alweer de laatste dag in Buenos Aires! Eerst zijn we naar "La Recoleta" gegaan. Dit is de begraafplaats waar Evita Peron begraven ligt. Dit is niet zo maar een begraafplaats maar het lijkt meer op een dorp. Elk graf is eigenlijk gewoon een klein huisje met een deur en een raam, waardoor je kist vaak nog gewoon ziet staan. Echt heel bizar allemaal maar wel erg intressant om een keer gezien te hebben. Er waren zelfs graven van meer dan een miljoen amerikaanse dollars, inclusief lift!
De rest van de da hebben we voor besteed aan de winkels in Buenos Aires (en dat zijn er echt gigantisch veel)
Toen om 19:00 weer terug gegaan naar het appartement want om 21:00 moesten we op het busstation zijn voor de bus naar Cordoba. We gingen samen met Miriam en Frodo, Frodo is iemand van YFU die met ons mee zou gaan op reis.

Dan begint nu het verhaal over de nu al legendarische YFU reis! (Dat zeg ik ook alleen maar om te zorgen dat jullie niet voortijdig afhaken ;)
We kwamen met zijn vieren om half 6 s´ochtends aan in Cordoba. We waren er natuurlijk als eerste en we moesten daar iedereen opwachten voordat we met z´n allen op reis konden. Een voor een kwam iedereen aanzetten en het was erg leuk om iedereen weer te zien na zeven maanden! Rond 2 uur was iedereen er en nadat we gegeten hadden gingen we met z´n allen naar onze bus. We gingen met een organisatie genaamd Setil. We hadden dus heel de reis dezelfde bus en dezelfde begleiding. Die begleiding bestond uit twee mensen van YFU, drie coördinadoren van Setil, twee koks van Setil en dan nog twee buschauffeurs van dezelfde organisatie. Al met al dus een behoorlijke groep!

Nadat we de hele dag en nacht gereden hadden kwamen we de volgende dag aan in Missiones. Misiones is een kleine provincie in het Noord-Oosten van Argentinië. Daar zouden we drie dagen blijven in een soort center-parcs. Ik sliep samen met alle jongens op een kamer aangezien er maar 9 jongens waren was dat wel te doen ;)
De eerste dag zijn we naar de Ruines van San Ignacio gegaan. Dit zijn overblijfselen van een dorp dat door de Jezuiten is gesticht in 1632. Vooral bij de kerk kon je de bouwstijl nog erg goed zien. Het is het best bewaarde overblijfsel van de Jezuiten in de zuiden van Zuid-Amerika. Hierna hadden we de rest van de dag vrij om flink bij te kletsen met iedereen en lekker te zwemmen in het zwembad van het complex.
De volgende dag moesten we weer om 7 uur op (dagelijkse routine) en rond 8 uur klaar staan. We gingen die dag een dorp bezoeken wat midden in het oerwoud ligt en waar nog een echte inheemse stam woonde. Dat was een erg bijzonder om te zien. Ze leefden nog zoals lang geleden en deden ook vooral aan zelfvoorziening kwa eten en dergelijke. Tegenwoordig hebben ze wel een aantal stenen huizen want die zijn er door de regering neergezet zodat de leefomstandigheden er nu iets beter zijn. Het was wel erg heet omdat het in een soort van tropisch regenwoud ligt dus een erg hoge luchtvochtigheid. Maar gelukkig konden we de rest van de middag weer lekker aan de rand van het zwembad doorbrengen met een lekker verfrissend pilsje, want ook aan de innerlijke mens moet gedacht worden ;) Ook hebben we het drielandenpunt bezocht. Daar komen de grenzen van Argentinië, Paraguay en Brazilië samen. Opzich was er niet zo heel veel te zien maar toch grappig om te weten dat aan de overkant van de rivier twee andere landen liggen. Daarna nog wat vrije tijd om het dorpje Iguazú te verkennen en daarna weer naar het complex.

De derde dag in Misiones was het hoogtepunt van de reis want we gingen de watervallen van Iguazú bezoeken! De watervallen liggen helemaal in het noorden van Misiones en een klein gedeelte ligt ook op Braziliaans grondgebied. De reden dat deze dag hét hoogtepunt van de reis was kwam doordat ik in heel mijn leven nog nooit zoiets moois in de natuur heb gezien. (alleen het Boekels Ven komt misschien in de buurt :P) De watervallen zijn in totaal 2700 meter breed en liggen midden in een subtropisch regenwoud met echt heel veel verschillende planten en dieren, zoals de Jaguar, Panter en de Toekan. (Helaas alleen niet gezien) Het meest indrukwekkende stuk van de watervallen is de "garganta del diablo" een bijna ronde waterval van 80 meter hoog. We zijn ook nog met een boot het water op gegaan tot onderaan de watervallen. Die douche was wel lekker aangezien het die dag wel rond de 40 graden was. (lekker verbrand!) En na deze geweldige dag natuurlijk wederom het zwembad in!

De volgende dag vertrokken we richting Salta waar we drie dagen zouden blijven. Eerst zouden we in Misiones nog even stoppen bij een mijn waar kristallen enzo worden gewonnen. Maar aangezien iedereen erg moe was en het gewoon saai was zijn we daar gelukkig niet olang gebleven. We moesten een hele dag en nacht rijden voordat we in Salta zouden aankomen. Maar gelukkig was het wel altijd gezellig in de bus. Filmpje kijken, cumbia op de speakers en gewoon gezellig bijkletsen met iedereen.

De 20e kwamen we aan in Salta. Nadat iedereen zijn koffer in z´n kamer had gedumpt (ik sliep bij Sam en Christof, jongen uit zwitserland op de kamer) gingen we het centrum verkennen en daarna met een gondellift naar de top van een berg. Daar was ik in december ook al geweest maar het was toch weer mooi om Salta te zien liggen vanaf de berg. Daar boven op de berg een beetje rondgelopen en mijn Duits weer bijgespijkert (wat wil je als de helft van de groep uit Duitsers bestaat)
De volgende dag gingen we naar Cafayate. Dat is een wijnstreek in de provincie Salta. Echt een erg mooi gebied met veel bergen en dergelijke. In het dorpje Cafayate hebben we niet zo heel veel gedaan, wat winkels gezien, de kerk bezocht en gegeten. Vervolgens nog langs een wijnboer gereden en even daar binnengekeken.

De 22e mochten we zelf weten wat we wilden doen. Er stond een excursie gepland richting de bergen of gewoon lekker een dagje vrij in Salta. Sam en ik besloten voor dat laatste te gaan. Dus s´ ochtends lekker voor het eerst uitgeslapen en daarna samen met Katrien de stad in om wat te eten. Na het eten zijn we met z´n drieën naar de bioscoop geweest, naar "Cloverfield" echt een aanrader als je die nog niet gezien hebt! Daarna zijn we met een groep Nederlanders/Belgen en een Noorse naar het centrum gegaan en hebben daar wat gedronken op een terras en daarna nog even door de winkelstraat gelopen.
S´avonds zouden we met z´n allen op stap gaan. We gingen eerst naar een club waar we wat cocktails dronken en vervolgens gingen we op weg naar een discotheek. Het was een erg grappig gezicht om 45 Europeanen daar over straat te zien lopen. Het was een erg toffe avond en rond een uur of 4 gingen we weer richting het hotel. De volgende dag weer om 8 uur op! We gingen die dag richting Jujuy. een provicincie te noorden van Salta. We zouden daar nog twee dagen in een hotel blijven voordat we weer zouden terugkeren naar Tucuman. We sliepen tee nachten in Tilcara. Eerst gingen we naar "el cerro de los 7 colores" Daar ligt een berg die 7 kleuren schijnt te hebben. Ik zag er eigenlijk veel meer dan zeven maja :P Ook kwamen we langs een grote rotsspleet genaamd "garganta del diablo" (ze zijn hier niet echt origineel met namen, het betekend trouwens de keel van de duivel) Het is een spleet tussen twee rotsen waar je door unt lopen, erg indrukwekkend om te zien. Hierna terug naar het hotel en even snel langs een cyber want ik had al ruim een week geen mail meer gelezen.
De volgende dag gingen we richting Humahuaca en op weg daarnaartoe stopten we bij een aantal dorpjes. We kwamen o.a. langs een dorpje waar "el tropico capricornio" (steenbokskeerkring) dwars doorheen loopt. In Humahuaca kregen we even vrije tijd om wat rond te lopen. Humahuaca (geweldige naam trouwens) is een historisch stadje dus was mooi om in rond te lopen. ´s Middags vertrokken we vanuit het hotel voor een wandeling (jeuj!) naar een dorp waar vroeger de inheemse bevolking woonden. Er was niet veel meer van over maar ze hebben het gedeeltelijk gereconstrueerd waardoor je toch een goed beeld kreeg hoe heteruit moet hebben gezien. Ook heb ik die dag eindelijk Lama´s gezien! =D Het dorpje lag boven op een berg zodat je een erg mooi uitzicht had over de vallei. Die avond was alweer de laatste avond gezamelijk van de trip. We hielden een asado en daarna gingen we met een groep nog even naar het centrum. In het centrum nog gezellig op een terras gezeten samen met een groep uit Buenos Aires die ook in het noorden aan het rondreizen waren. Vervolgens naar het hotel om daar nog even flink door te halen (het was immers toch de laatste avond) De volgende ochtend lekker fris aan het ontbijt en daarna op weg naar Tucuman! We kwamen rond 5 uur aan in Tucuman maar het regende nogal dus de citytour werd geskipt en we reden meteen door naar het busstation vanwaar iedereen naar zijn eigen adres zou vertrekken. Even van iedereen afscheid genomen en adressen uitgewisseld en daarna de taxi gepakt naar mijn huis!
Dat was het eind van echt een van de beste weken tot nu toe hier in Argentinië!

Ik hoop dat iedereen nu weer een beetje op de hoogte is van wat ik hier allemaal doe enzo. Ik zal proberen de volgende keer iets sneller een berichtje op mijn site te zetten ;)
Maar dat zal denk wel lukken want waarschijnlijk ga ik komende week al van gastgezin switchten. Voor degene die het nog niet weten even een korte samenvatting daarover: Ik ga namelijk voor de laatste 4 maanden in General Roca wonen in de Provincie Rio Negro (pak de atlas er maar bij!) Daar woont namelijk Romina. Romina heeft het afgelopen jaar een jaar in Nederland gezin voor uitwisseling en ze zat daar bij mij op school. Dus in Nederland hadden we al contact en daarna nog veel op msn en omdat ik graag een ander gebied van Argentinië wilde leren kennen en of zij misschien iemand wist bij haar in de buurt en toen vroeg ze of ik niet bij hun in huis wilde komen. En dat wilde ik natuurlijk wel =) Dus nu ga ik hoogstwaarschijnelijk komende week verhuizen dus snel daarna zal er hier wel een bericht verschijnen!

Chau!!

  • 03 Maart 2008 - 15:10

    Liel!!:

    heyjoh gek! ik dacht wat is dat nou voor een mailtje ain´t no sunshine van jilles maar na ff goed denken wist ik het weer uiteraard! wat een marteling voor ons, de hele dag dat liedje aanhoren! maar gelukkig heb je wel een onwijs goede stem dus dat maakt het wel weer goedd!;)

    leuk verhaaltje weer dude! weet je al wan je gaat verhuizen naar t zuiden? nou veel plezier nogg!

    dikke kusss! xx

  • 03 Maart 2008 - 15:15

    Liel:

    oee vet leuk ook trouewns dat ik de eerste ben die een berichtje achterlaat!;)
    ( en nu zelfs de eerste 2 berichtjes!:P)

  • 03 Maart 2008 - 15:22

    Lies:

    tof verhaal, je beleeft me wat!
    ben nu ook met je aan het msnen, dus weet eigelijk alweer alles hoe het metj e is (;

    liefs puss och kram

  • 03 Maart 2008 - 15:46

    Carlyn:

    heee jilles!

    zoo dat is een heel verhaal!
    je hebt het daar zo te horen wel écht naar je zin!!
    Ik hoop dat je het in dat volgende gezin ook goed naar je zin hebt!!

    Hier is alles ook goed!
    Het weer wat minder ijskoud wind regen ..
    écht niet leuk!

    Maja!
    dan spreken we elkaar wel weer via msn of tot het volgende bericht.

    xxxxx
    jenichtje carlyn.

  • 03 Maart 2008 - 17:30

    Anouk:

    Hey Jilles!
    Leuk om weer eens een verhaal van jou te lezen!!En het ziet er echt vet uit op die foto's :D Ik wens je alvast veel plezier in je nieuwe gastgezin en komende zondag hebben we hier een spannende dag, PSV-Ajax :P ben benieuwd!
    Groetjes Anouk

  • 03 Maart 2008 - 17:50

    Lekker Ding:

    Zeg, ik vind je samenvatting echt top, die ga ik echt even naslaan voor mijn eigen verhaal haha.. En ik mis de zoomfoto´s en een prachtige foto van jou en mij samen! :O schaam je diep haha.. Nee, grapjeee.. Ja, die titel deed gelijk een belletje bij mij rinkelen, ik heb er nog nachtmerries van! Jij en Sam hebben daarmee echt historie geschreven ben ik bang.. Hihi, en dan krijg jij al commentaren dat je veel schrijft, ik ben bang dat ze dan straks mijn site maar is even moeten gaan nakijken, ik ga je verslaan! Haha, goed, lekker ding, ik zie je deze week! En ik vind het niet echt tof dat je een kleine 2000 kilometer naar beneden gaat! Besoteeee

    www.nellinargentinie.waarbenjij.nu

  • 03 Maart 2008 - 19:04

    Stefan:

    hey jilles maat

    hier berichtje vanuit het gezellige nijmegen, zo te horen/zien heb je het daar goed naar je zin, bij de foto met de waterval werd ik wel even jaloers, dik mooi landschap
    en je vermaakt je goed met je chickies zo te zien;)
    maar hier in nijmegen is het ook zwaar gezellig, veel stappen enz en beetje uni..

    En een dikke smakkerd van Lisette & Annelie die hier naast me op mn kamertje zitten ;)


  • 03 Maart 2008 - 19:52

    Mam:

    Hoi Jil,
    Ik had via de telefoon al veel van je gehoord, maar toch leuk om je hele verhaal te lezen. Ook leuke foto's trouwens. Succes met de voorbereiding voor de verhuizing en groeten aan je gastfamilie.

  • 03 Maart 2008 - 20:14

    Niels :

    hey Jilles
    weer een supervette tijd gehad zie ik, hier in Oerle is het wat minder spannend en slecht weer maar ja verschil moet er zijn he :P
    zondag de wedstrijd van het seizoen, maar goed, daar ben je natuurlijk wel van op de hoogte.
    Veel succes met verhuizen en we horen het wel weer.

  • 03 Maart 2008 - 20:22

    Patty:

    Lieve Chilles,

    leuk om weer wat van je te horen! De foto's zijn echt supermooi, ziet er echt vet uit!
    Hoop dat je het in je nieuwe gastgezin net zo leuk krijgt! :D
    Nog veel plezier en geniet er maar weer van!

    Xx Patty

  • 03 Maart 2008 - 20:22

    Nadia:

    hola loco espero q andes bien yte pases por mi flog nos vemos besitos.

  • 03 Maart 2008 - 20:26

    Clementine:

    Hoi Jilles,

    Het is leuk om weer iets van je te lezen en hartstikke fijn dat je zo'n leuke vakantie gehad hebt. Die watervallen zou ik ook wel eens in het echt willen zien.Van Humahuaca schrijf je dat het zo'n geweldige naam is maar mij zegt het niets! Vertaling graag. Kan ook via de "gewone" mail.
    Hier is het ook.......ain't no sunshine op het moment.
    Je weet toch wel dat dat een lied is uit de jeugd van je ouders en van je peet, tijdloos nummer dus.
    Gister op de verjaardag van Willem en Bart geweest, was gezellig. Willem is nu ziek, had hem toen straks even aan de telefoon.

    We wensen je nog een hele fijne tijd bij je nieuwe gezin, maak er iets leuks van.

    Veel groeten van de "menneke's" Mennen en Clementine.

  • 03 Maart 2008 - 22:46

    Eef:

    Goed voor elkaar Jilles! Echt gaaf!
    En dan denken dat ik veel van Ecuador zie, jij gaat gewoon bijna een maand reizen!

    He succes met je verhuizing, en als je genesteld bent wordt het tijd dat we eens even bij gaan mailen!

    Muchos besos!

    Eef vanuit Ecuador

  • 04 Maart 2008 - 10:22

    Marian :

    \\\hoi Jilles ,veel weer gezien en meegemaakt.Geweldig,dat pakken ze jou niet meer af!!Leuk om het allemaal te lezen.Veel succes met de verhuizing naar je andere gezin.Dat is wel heel leuk om dat je Romina al kent, andere omgeving.Ga je daar ook weer naar school?WE lezen het wel weer veel groetjesvan tante Marian en Ome Chris

  • 04 Maart 2008 - 22:12

    Inge:

    che, heb toch maar besloten of je verhaal niet over te nemen.. haha wel leuke fotos! al wil je ze mij nog even sturen.. ik zet namelijk morgen mijn verhaal op internet en wil die foto van ons in het stadion er bijv ook bijzetten..

    xx

  • 05 Maart 2008 - 13:43

    Maria En Carina:

    Haaai Jilles!

    wat heb jij ontzettend veel gezien,
    vooral die watervallen lijken ons erg mooi ook fijn dat je met al die mensen weer hebt bij kunnen praten
    succes in je andere gezin!
    en we houden de site in de gaten

    xx

  • 05 Maart 2008 - 22:04

    Fam Janssen .:

    Hoi Jilles,

    Wat heb jij een gezellige en mooie vakantieweek gehad! Nu nog voor vier maanden naar een ander deel van Argentinié, geniet ervan want de tijd gaat snel en voor je het weet ben je weer terug in Boekel.

    Groetjes uit Zeelst.

  • 07 Maart 2008 - 02:20

    Pieter:

    Hey man,
    Leuk verhaal lees ik wel.
    Het was echt gezellig om even met jullie door Buenos Aires te lopen ;-).
    Fijn dat je nog zo´n fantastische reis hebt gemaakt. Ik ga begin maart hetzelfde doen!
    Ik kom jou vast nog wel eens tegen.

    Laters!

  • 08 Maart 2008 - 14:17

    Ben:

    Hoi Jilles,

    Ik zie wel dat je het goed naar je zin hebt daar. Ik weet dat het wel gevaarlijk voor je is om dadelijk terug te komen. Fieke wil ook al weer graag terug, dus als ik zie hoe jij het daar naar je zin hebt, ben ik bang dat het snel weer gaat kriebelen. Ik zal dit maar niwt aan jullie mam zeggen. Hier in Boekel gaat alles gewoon zijn gangetje, ik nog wel regelmatig naar de A1 kijken, en die doen het werkelijk wel goed.

    Volgende week zit ik weer in Korea en China, maar aan de foto's te zien moet ik ook eens mijn oog richten op zuid Amerika.

    Succes met verhuizen, en geniet nog de laatste 4 maanden.

    Doei Ben Tiebosch

  • 09 Maart 2008 - 18:55

    Tante Jo:

    hoi jilles fijn dat je het zo leuk hebt nu en veel geluk op je volgende plek groetjes tante jo

  • 10 Maart 2008 - 12:01

    Pieter En Maria:

    ha die jilles,

    even vanuit een internet café in Cordoba in spanje je verhaal lezen en kijken naar je prachtige foto´s. vooral de tango foto vonden we er prachtig uit zien! hoe lang heb je geoefend en pieter vraagt zich af hoe vaak je aan hebt moeten zetten!succes met de verhuizing en tot de volgende keer.

    groetjes pieter en maria

  • 14 Maart 2008 - 14:33

    Paul:

    ola jilles!
    beetje laten reactie maar goed,,,;)
    weer veel mee gemaakt zie ik wel.
    mooi verhaal, met leuke foto's.
    die watervallen zien er ckr vet uit!
    veel plezier nog bij je nieuwe gezin en tot het volgende berichtje of misschien een keer op msn;)
    groetjes paul!

  • 16 Maart 2008 - 21:15

    Bruno :

    hola feo como estas? espero q bien!!

    bue aqui se te extraña :( mucho

    espero q verte de nuevo nos vemos pasa x

    mi metro!!! xq si no te me enojo!!!

    gil!!! nos vemos pronto!!! chauuu

  • 21 Maart 2008 - 03:05

    Inge:

    Waar blijft dat verhuis verhaal van jou..?? Verveel me vandaag nogal en wil wat te doen hebben;)

    Trouwens mijn vader had het er net over om zondag even naar Ushuaia te gaan.. ik hoop het ik hoop het!!;) (nee ik ben je niet jaloers aan het maken)

    xx

  • 22 Maart 2008 - 14:19

    Marieke:

    Hee Jilles!

    Geniet nog even goed van je tijd daar. Voor je het weet is het voorbij en dan heb je spijt dat je niet meer genoten hebt toen het nog kon.

    Hopelijk bevallen je nieuwe familie en woonplaats goed.

    Tot in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2008

Time Flies...

28 Maart 2008

Life is Wonderful

03 Maart 2008

Ain´t no Sunshine

02 Januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!!

06 December 2007

Een normale dag...
Jilles

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 41446

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: